Stap 3: Musical sterren en de maan
1 LilyPad SimpleSnap Protoboard
1 LilyPad Arduino SimpleSnap
1 LilyPad zoemer
Ster knoppen
Een maan gesneden uit de 9 "x 12" Glimmer wit voelde rechthoek
Naald en draad
Stof lijm
LilyPad FTDI
Arduino programma
Ambachtelijke mes
Tips:
Dit is eigenlijk een van de eenvoudiger om te naaien, maar het is intensieve codering. Als u niet bekend bent met het lezen van muziek, zal u moeten vinden een tutorial over hoe om te lezen van bladmuziek.
De code is gekoppeld als een teksteditor-bestand, omdat de website zou niet verhuren mij de werkelijke Arduino-bestand uploaden. Gewoon kopiëren en plakken in een nieuwe Arduino schets.
Crafting stappen:
1) tekenen het circuit diagram. U gaat willen het volgende:
-Een negatieve grond (zodat u niet hoeft te worden aangesloten op de computer om muziek te spelen). Hierdoor zul je een ster genaaid om de negatieve pin op de zoemer.
-Een positieve lijn van de Protoboard naar de zoemer. Dit betekent dat een van de genummerde pinnen (5, 6, 9, 10 of 11) worden genaaid om de positieve pin op de zoemer. Je hebt niet de positieve pin op de zoemer aangesloten op een pin "Een nummer".
-Elke ster moet naai aan eigen pin (kan een getal of een "Een nummer" pin). Ik koos voor het hebben van vier sterren kunt, maar u meer of minder, afhankelijk van uw voorkeur.
2) Knip een maan en lijm deze aan de Raad van vilt.
3) Naai de sterren aan hun respectieve PIN en de positieve lijn van de Protoboard naar de zoemer.
4) nu bent u klaar om code.
Codering stappen:
** De code die ik gebruikt wordt geleverd als een bestand. Als u wilt de dezelfde code te gebruiken, kunt u gewoon het openstellen in Arduino en het programma om uw LilyPad. De onderstaande instructies zijn alleen als u wilt gebruiken een ander nummer. Ik zou adviseren nog steeds met behulp van de botten van de code die ik, want het heeft de gehele getallen en nietig lus opstellingen in plaats. Ik heb de instructies in de code van wat u kunt verwijderen als u gebruik wilt maken verschillende nummers verstrekt.
1) Selecteer alle nummers die u wenst om te zetten in code. Ik koos voor Brahms Lullaby, Twinkle Twinkle Star, The Cuckoo (een Duitse folk song) en Clair de Lune. Door het doen van een zoekopdracht op internet vindt u bladmuziek online.
2) zodra u de nummers die u zou willen gebruiken, open te stellen een tekst-editor op uw computer. Het is gemakkelijker om te coderen deze manier beginnen in Arduino dan.
3) Begin omzetting van je liedje. De zoemer kan slechts één geluid tegelijk spelen, dus hou dat in gedachten als u begint met het schrijven van de code. Bijvoorbeeld, als ik waren codering Brahms lullaby, is hier hoe ik zou beginnen met het. De "/ /" en alles na het op de zelfde lijn zal grijs uit wanneer u in Arduino plakt. Hierdoor zal u notities of commentaar om te onthouden wat er gebeurt in uw code. Als u onbekend met muzieknoten bent, zou ik aanbevelen doen een snelle zoektocht op hoe te lezen muziek. Het kan zijn teveel om erachter te komen in een keer.
Brahms Lullaby
Beginnen met E4
Toon (spreker, E4, 300); E4
delay(300);
E4 verwijst naar de nota over de bladmuziek en de 300 is de vertraging of de telling van de notitie. De vertragingen zijn niet precies zoals een opmerking over bladmuziek is. Bijvoorbeeld, in dit nummer, een kwartnoot is een 300 vertraging en een halve noot is een 600 vertraging. U zult waarschijnlijk moeten spelen rond met het vinden van de beste vertraging voor uw lied.
Laten we eens kijken een beetje meer van het liedje:
Brahms Lullaby
Beginnen met E4
Toon (spreker, E4, 300); E4
delay(300);
Toon (spreker, E4, 300); E4
delay(300);
Toon (spreker, G4, 900); G4
delay(900);
Toon (spreker, E4, 200); / / E4
delay(200);
Toon (spreker, E4, 300); E4
delay(300);
Toon (spreker, G4, 600); G4
delay(600);
4) zodra u uw nummer hebt gecodeerd, moet u ter vervanging van de notities in het haakje met zijn tegenhanger van de frequentie. U vindt de frequenties vermeld hier.
Hier is dezelfde sectie hierboven, maar met de frequenties in toegevoegd:
Brahms Lullaby
Beginnen met E4
Toon (spreker, 329.63, 300); E4
delay(300);
Toon (spreker, 329.63, 300); E4
delay(300);
Toon (spreker, 392.00, 900); G4
delay(900);
Toon (spreker, 329.63, 200); / / E4
delay(200);
Toon (spreker, 329.63, 300); E4
delay(300);
Toon (spreker, 392.00, 600); G4
delay(600);
De snelste manier om deze verandering te maken is het gebruik van het gereedschap 'Zoeken en vervangen' in je teksteditor. Zorg ervoor dat laat de toelichting buiten de haakjes en na de "/ /" intact, in het geval u wilt teruggaan en breng de gewenste wijzigingen. Het is veel gemakkelijker om te kijken naar de werkelijke notitie dan de frequentie-nummer!
5) zodra u klaar met het coderen van uw nummer in de teksteditor bent, open te stellen de bijgevoegde code in Arduino. Er zijn instructies in de code over wat in te laten en wat om te vervangen als u uw eigen songs hebben gecodeerd.
6) het programma van uw Protoboard en eenvoudige Snap.
7) test de muziek door de blootgestelde draad op je rode knoppen te drukken!
Foto's:
De werkelijke voorzijde
Schema van het front
Schema van de rug
Screencapture van het proces van omzetting/codering