Stap 6: schilderij
Primer was gespoten over het oppervlak van de prop en links om te drogen. Omdat het oppervlak was matig goed verzegeld (van "stap 4: vormgeving van het blad"), maar 1 laag primer nodig was en de grijze was uniform over het oppervlak. Als je niet iets doen, moet u een paar lagen verf. Let op: enkele lichte jassen geven een betere afwerking (en sneller droog) dan een dikke vacht.
Ik solliciteerde een zilveren ondervacht die kwam te helder. Een geciseleerde zilveren afwerking laag verf gaf op de top van dat een betere afwerking. Daarna een lichte condens van zwarte verf over het lemmet deel gaf een beter resultaat maar de pits waren zilver en de trots randen zwart waren (je zou verwachten dat de putjes te donker en de randen zijn glanzend).
Om het effect dat ik wilde, geëmuleerd ik sommige droge poetsen technieken. Ik gespoten dat sommige van de zwarte verf op een stuk karton schroot, pakte enkele van de verf met een vingertop en dan wreef het in de deuken. Aangezien de zilveren verf redelijk glanzende was, was het gemakkelijk om de overmaat afwrijven, zodat een zwarte ontpit effect bleef. Met behulp van een soortgelijke aanpak voor een aantal van de zilver verf, heb ik gewezen op de randen alsof ze al bijna gepolijst had door wrijven tegen andere oppervlakken. Ik denk dat ik de glanzende zilveren verf gebruikt voor deze hoogtepunten.
De bovenstaande methode was ook toegepast (rond dezelfde tijd) op de hand garde en de pommel.
Nadat dat was gebeurd, schilderde ik het handvat zwart met de hand met een smalle borstel. Toen het droog was, keek het niet erg realistisch. Zodoende, mij sommige rode en bruine acrylverf vermengd en vervolgens verdund het naar beneden een beetje met water. Dit zou bijna een wassen die gebruikt kan worden om het handvat zodat het lijkt meer als leder kleur maken. Een stuk van de keuken roll was licht wreef over de natte verf te maken een meer interessante textuur, die het werkte vrij goed op een proefstuk dus ik bleef gedurende de rest van het handvat.