Stap 2: Materiaal en CAD
Om te beginnen als ik vond later is het onderzoeken van het materiaal van wat u afdrukken wilt heel beslissende vóór eigenlijk het ontwerpen van de modellen.
De coaches moest worden vrij hoog in detail, met kleine oppervlakte details zoals lijstwerk, handgrepen, vents ect... Oorspronkelijk ik was gaan produceren het grootste deel van deze via Shapeways, en besloot op een standaard ontwerp, met 1mm dikke muren, waarop vrijwel de meeste materialen en minimale oppervlakte detail van 0,2 - 0,3 mm.
Dus de materialen die ik keek was wit sterke en flexibele die is een laser gesinterd of SLS voor degenen in de know en UFD (Ultra mat detail) voor deze kleinere Items gedetailleerde.
Ten eerste, ik erin geslaagd om een goede vriend aan boord van die ook geïnteresseerd in het project was zodat we samen werkten en splitsen van de ontwerp-belasting tussen ons, met behulp van een aantal programma's, Google SketchUp voor mij een CAD programma die ik begrijpen en ook Creo elementen/Direct Modeling Express, die zou worden gebruikt voor het doen van de bulk aan de organen van de coach en detail objecten werken.
We ontwierpen ten eerste een lichaam, een wiel set (een draaistel), dak openingen en een chassis.
Voordat we naar veel met gingen kan het project dat we wilden om ervoor te zorgen dat zij zou worden afgedrukt O.K en eventuele wijzigingen worden aangebracht nadat we de monsters terug.