Stap 3: Controle TouchOSC elementen van verwerking
Zodra u erachter te komen de basisstructuur van berichten, is OSC een echt eenvoudige en effectieve manier van praten met allerlei multimedia-apparaten.
In de setup moet u twee dingen doen: initialiseren oscP5 en vertellen wat poort voor inkomende berichten beluisteren, evenals het verklaren van een extern adres (in dit geval het IP-adres van de smartphone) en de uitgaande poort. Deze twee waarden vindt u in de OSC-app.
oscP5 = new OscP5(this,8000); Start oscP5, luistert naar binnenkomende berichten op poort 8000
myRemoteLocation = new NetAddress("10.0.1.3",9000); IP-adres, uitgaande poort (overgenomen uit de TouchOSC app)
Een signaal van OSC is samengesteld uit een bericht en een waarde. Laten we eens kijken naar de simpel geval van het draaien van een TouchOSC LED in- en uitschakelen:
OSCMessage myMessage = new OscMessage("/1/led1"); <---waar /1 de eerste pagina is en /led1 led1
myMessage.add(1); <--een waarde aan het bericht toewijzen (in dit geval zet het lampje op)
oscP5.send (myMessage, myRemoteAddress); <--stuur het bericht naar het externe adres
Dimmen de LED de helft van de maximale helderheid, je alleen hoeft te sturen een ander bericht precies zoals hierboven maar met 0,5 1 in de myMessage.add(__).
Het oscP5Message voorbeeld afgebeeld biedt een goede basis om vanuit te werken.