Stap 7:7. Het toevoegen van deeltjes, scène en bouwen!
Een Particle systeem toe te voegen aan Looper1 en 2
Ik wil deeltjes uitstoten wanneer mij pers Looper1 knop en uitschakelen wanneer ik druk nogmaals op dezelfde knop. Spel Object Klik Particle systeem. Voila. Een particle systeem is toegevoegd aan je scène en de simulatie wordt uitgevoerd.
Ik trok een symbool met behulp van GIMP software met een transparante achtergrond en geëxporteerd als een PNG-bestand. Ik heb mijn symbool afbeelding geüpload naar eenheid. Ik klikte in het itemvenster en textuur veranderd door te klikken op dat woord en selecteer 2D en UI vervolgens tikken Toepassen knop. Ik klikte maken materiaal en noemde het symbool. Ik klikte op het symbool in de map elementen en veranderde haar materiaal in een deeltje materiaal. Mij tikken voort mijn Particle systeem hernoemde het en in het itemvenster klikte op Renderer en klikte op de kleine cirkel en geselecteerd symbool materiaal. Nu de deeltjes het symbool uitstoten. Ik niet-gecontroleerde een vak in het itemvenster naast de naam van het particle systeem. De naam van het particle systeem in de hiërarchie werd grijs en is nu niet actief.
Ik had een symbool voor de seconde en een ander deeltje materiaal gemaakt. In de hiërarchie gedupliceerd van het particle systeem I, omgedoopt tot het, verplaatst naar een nieuwe positie.
Tijd om te LooperToggle script bewerken. Bekijk mijn screencast en check out de verwijzing naar de variabele GameObject en toe te voegen in uw script. Herinner me om toe te voegen. SetActive(true) in het script.
Test uw app. Druk op de knop afspelen. Druk op Looper1 en Looper2. Muziek en deeltjes actief geworden. Druk opnieuw op en ze zijn gedeactiveerd.
Aangepaste knopvlak
Ik heb verwijderd van de knop tekst. Ik heb geüpload beelden voor mijn knoppen. Als ik klik op toont een afbeelding die ik zie de inspecteur importinstellingen met een standaard textuur. In het itemvenster ik veranderde de structuur in 2D- en UI dan ik klikte toepassen. Ik klikte op een knop in de hiërarchie, en in het itemvenster ik klikte op de kleine cirkel naast bronafbeelding en koos van mijn geüploade afbeelding.
Toevoegen een menuknop en Menu pagina volgende we maken van een knop willen om ons naar de pagina van het Menu, maken een info-pagina en een krediet-pagina. Sla de scene. Klik op bestand, nieuwe scène. Een paneel voor achtergrondkleur, klikt u op spel Object toevoegen, UI Kies Configuratiescherm. U kunt de kleur en doorzichtigheid wijzigen in het itemvenster. Scène opslaan als Menu scène. Toevoegen aan de instellingen van bouwen. Klik op bestand, instellingen bouwt. Klik op huidige toevoegen in het pop-upvenster. De huidige scène zal worden toegevoegd. Aan de rechterkant verschijnt het getal 0.
Schrijf een script LoadScene C#. Volg mijn screencast. Nadat u klaar bent met schrijven de code Klik op bestand vervolgens opslaan.
Klik op Canvas in de hiërarchie, dan in de Inspector Klik Voeg component, script, LoadScene script. Een knop toevoegen aan je scène en wijzigt u de tekst naar LetsPlay. Klik op in het itemvenster op de Click() op, vervolgens Klik op Canvas, LoadScene script Selecteer LoadAscene functie. Niet wijzigen het nul volgende ernaar in de nummer één Door te klikken op deze knop brengt ons naar belangrijkste app pagina. Maar niet proberen het nog, omdat wij die scène aan onze Build-instellingen hebt toegevoegd. Klik op bestand en opslaan van de scène.
Open de vorige scène en toe te voegen aan bouwen instellingen. Nu moet het 1 naast de laatste scène weergegeven. LoadScene script aan het Canvas toevoegen. Voeg een menuknop. In het itemvenster op Click() Klik erop, klik op doek, klik op LoadScene script toevoegen LoadScene. De 0 niet veranderen, deze knop brengt u naar het menu scène. Scène opslaan.
Klik op bestand, nieuwe scène. Als u wilt toevoegen van instructies hoe te spelen, klikt u op Object in spel, UI, kies tekst. U kunt informatie typen in het itemvenster. Sla de scene als Info. LoadScene script aan het Canvas toevoegen. Deze scène toevoegen aan de build-instellingen. Voeg een menuknop. Scène opslaan.
Klik op bestand, klik vervolgens nieuwe scène. Dit is de Credits pagina. Een pagina die moet mensen bedanken die hebben bijgedragen aan uw muziek app. toevoegen LoadScene script aan Canvas. Voeg een menuknop. Scène opslaan als CreditScene. Deze scène toevoegen aan de build-instellingen. Sla deze scène. Open Menu scène en twee knoppen, een voor informatiepagina en de andere Credits toevoegen. Sla deze scène. Build It! Klik op bestand en kies vervolgens bouwen. De standaardinstelling is om te bouwen voor de pc. Als u bouwen voor Android wilt, dan moet u installeren van de sdk en de bijbehorende bestanden.