Microcontroller Tutorial deel 10: Creëren van een spel (de knop spel) (1 / 4 stap)

Stap 1: Programmering Fundamentals

Drie fundamentele programmeerfuncties hebben geïllustreerd in onze video: arrays, inkapseling en aanvullende informatie over variabelen. Matrices worden gebruikt voor het vereenvoudigen van de variabelen die worden gebruikt voor elke speler. In plaats van het genereren van unieke variabelen voor knop debouncing, de druk op de knop en de LEDs worden verlicht, werd een enkele variabele gebruikt voor elke met een matrix van "2", een voor elke speler. Dit maakte ook inkapseling en repetitieve code gebruiken veel meer vereenvoudigde. Als de code is aan andere doelen worden gebruikt in het programma meer dan eens, is het zinvol om die code in de speciale plaats genaamd van een functie (methode), zodat het kan worden aangeduid wanneer dat nodig is. Aangezien er twee spelers waren, we gebruikten een identieke code die oorspronkelijk was gonna be tweemaal gebruikt wanneer de druk op de knop en de release is getest en de code die wordt gebruikt voor het verlichten van de LED's.

In het bijzonder in het programma, zult u zien een paar nieuwe dingen. Met de oprichting van nieuwe functies creëren we kan in wezen ziet het nieuwe opdrachten dat het programma wordt begrepen. Deze functies worden aangeroepen ProcessPressedButton en ProcessReleasedbutton. Met de hulp van de arrays, alles wat gedaan moet worden is de array (speler abonneenummer) worden doorgegeven aan deze functies. In het programma is het eerste ding dat u zult opmerken dat er een aantal verklaringen gevolgd door een "leegte" aan het begin. Deze worden functie prototypes genoemd. De taal van C of C++ vereist deze functie prototypes om te informeren van de compiler dat deze worden gebruikt in het programma, voordat ze daadwerkelijk zijn gedefinieerd. Merk op dat de functies worden gebruikt in het programma (binnen de hoofdfunctie) voordat de werkelijke functies en de code (na de hoofdfunctie). Een alternatief voor dit zou eigenlijk zetten de main-functie aan het eind van het programma, en het verwijderen van de prototypes, maar ik houd persoonlijk van houden de hoofdfunctie in het begin voor de duidelijkheid. Er is zelfs een beter alternatief: maken van een paar bibliotheekbestanden die deze nieuwe functies bevatten, maar we hebben niet gekregen tot dit niveau van programmering nog op dit punt in de tutorial-serie.

U zult ook opmerken dat er gehele getallen (variabelen) buiten de main-functie (het negeren van de vierkante haken en nummer 2 voor nu). Dit zorgt ervoor dat deze variabelen hebben een globale scope. Bereik is waar het gedeclareerde variabelen zullen worden gebruikt. Als een variabele wordt gedeclareerd binnen een specifiek codeblok, zal zoals in een functie, vervolgens de variabele leven en sterven in dit blok van de code, en alle codeblokken binnen dit blok. Bijvoorbeeld, als de variabelen zijn gedeclareerd binnen de belangrijkste functie, kan deze variabelen niet worden gebruikt binnen een andere functie die zich buiten de main-functie bevindt. De variabelen worden gedefinieerd aan de onderkant meest niveau (buiten een blok), ze wereldwijd als een codeblok kunt hen.

Nu de arrays... merkt de [2] aan het eind van de globale variabelen. Dit zorgt voor twee van deze dezelfde variabelen kan worden gemaakt en worden gedifferentieerd met behulp van een [0] of [1]. Waarom '0'? De nummers zijn geïndexeerd van 0, niet 1. Dus, neem de Pressed [2] als voorbeeld. Dit maakt een variabele genaamd Pressed [0] en een Pressed [1]. In de functies opmerken dat ik heb een variabele binnen de haakjes. Inkapseling en arrays bieden sommige werkelijk koele eigenschappen in de programmering.

Gerelateerde Artikelen

Scherm afdrukken Tutorial deel 2: Creëren van een afdrukken scherm

Scherm afdrukken Tutorial deel 2: Creëren van een afdrukken scherm

dit is de tweede in een serie van drie scherm afdrukken tutorials, die ik zal beschrijven het proces dat ik gebruiken om de hand gedrukt objecten te koop in mijn Etsy shop, De hondenhuis. In de loop van de tutorials zal ik u tonen hoe u kunt gebruik
Data Warehouse tutorial. Het creëren van een ETL.

Data Warehouse tutorial. Het creëren van een ETL.

Deze Data Warehouse video tutorial laat zien hoe ETL (Extract, Load, Transform)-pakket maken. Zie meer tutorials http://www.learn-with-video-tutorials.com/category/free-video-tutorials
Het creëren van een aangepaste Chinese knoop Strand met Hand gemaakt glaskralen

Het creëren van een aangepaste Chinese knoop Strand met Hand gemaakt glaskralen

dit instructable beschrijft het proces om te maken van aangepaste glazen bolletjes met een propaan-fakkel gevolgd door het creëren van een aangepaste Chinese knoop-onderdeel dat houdt de kralen en voltooit het stuk van juwelen.  Het wordt veronderste
Creëren van een universiteit Monument en Replica brons

Creëren van een universiteit Monument en Replica brons

In 2008, mijn vader en ik waren in dienst tot het maken een 14' hoge monument van een cougar mascotte voor Washington State University. We zijn ook gemaakt met drie kleinere formaat bronzen replica's van het monument te verkopen aan alumni en fans.In
Het creëren van een basisdeel model voor Autodesk Inventor Professional 2011

Het creëren van een basisdeel model voor Autodesk Inventor Professional 2011

 Het doel van dit instructable is om te onderwijzen nieuwe gebruikers van Autodesk Inventor Professional 2011 op basisdeel modellering van functies. Onderwerpen die wij zullen behandelen zijn: lijn- en cirkel functies, dimensionering, extrusie en fil
Creëren van een pictogram, snelkoppelingen en auto uitvoeren opdrachten voor een USB-flashgeheugenapparaat

Creëren van een pictogram, snelkoppelingen en auto uitvoeren opdrachten voor een USB-flashgeheugenapparaat

De vrij gemakkelijke manier om mensen met uw fancy flash drive verbazen! (voor Windows)Oke, eerste: moet u één of andere vorm van Verwisselbare opslag (niet noodzakelijkerwijs USB, maar het is leuk)Nu, plaatst u het verwisselbare opslag, en opent een
Het creëren van een bush mes met gelaagde houten handvat

Het creëren van een bush mes met gelaagde houten handvat

dit documenten het proces van het creëren van een 'bush mes' van schroot staal en hout, tot het eindproduct. Het doel was om te produceren een nuttig hulpmiddel voor een van mijn favoriete pass-tijden, wild kamperen. Het werd ontworpen om te voldoen
Creëren van een programma in Visual Basic: Browser van het Web

Creëren van een programma in Visual Basic: Browser van het Web

dit Instructable legt het proces van het creëren van een eenvoudige web browser applicatie in VB.NETHet is ontworpen als een vervolg op mijn eerste VB.NET Instructable: maken van uw eerste programma In Visual Basic. Het is aanbevolen dat u gelezen do
Brengen van buiten naar binnen, het creëren van een vivarium voor een Python tapijt

Brengen van buiten naar binnen, het creëren van een vivarium voor een Python tapijt

Ik wilde dit Instructable maken voor iedereen die eigenaar is van een python tapijt of iedereen die overweegt het bezit van dergelijke een geweldig dier. Ik wilde mijn kennis van de veehouderij en mijn passie voor reptielen delen met mensen. Ik heb Z
Het creëren van een eenvoudige 3D-Model op Fusion 360 en het creëren van een Toolpath MYDIYCNC

Het creëren van een eenvoudige 3D-Model op Fusion 360 en het creëren van een Toolpath MYDIYCNC

Hallo jij daarTory op MyDIYCNC hier. Vandaag wil ik u tonen hoe te gebruiken een zeer handig stuk van software van Autodesk genoemd: Fusion 360. Met deze software kunt u eenvoudig 3D-modellen, tot uitgebreide en complexe 3D-modellen maken.Wat ik wil
Het creëren van een bevestigbare stencil bijlage voor een spuitbus.

Het creëren van een bevestigbare stencil bijlage voor een spuitbus.

Graffiti echter koel kan zijn, is afwijzend op door de man, dus als je besloten voor de weergave van uw illustratie openbaar of de saaie buurt sparren je moet doen in een manier die gemakkelijk, snel en eenvoudig. Dat is waar mijn uitvinding komt in
De kunst van het weer: creëren van een artistieke weer milieu

De kunst van het weer: creëren van een artistieke weer milieu

een van de vierde graad leerkrachten ik werk met kwam naar me en vroeg als ik kon bedenken met een les die weer voor de vierde rang klassen.  Zij waren klaar om te beginnen een eenheid in de wetenschap waarbij weer, evenals het lezen van een boek die
Creëren van een elektromotor

Creëren van een elektromotor

Hoe het zal werken: de elektromotor werkt door het draaien van een spoel van draad over een magneet. Wanneer een elektrische stroom door een spoel van draad gaat produceert een elektrisch veld. Door zal deze stroom in- en uitschakelen wij behoeden vo
Het creëren van een heks met 123D schepsel

Het creëren van een heks met 123D schepsel

een 3D heks maken voor Halloween.Dit Instructable zullen In twee segmenten. De eerst beeldhouwen het hoofd van de heks, en de tweede beeldhouwen de arm en apple.U zult 123D schepsel beschikbaar in de Apple App Store.Het uiteindelijke model van de hek