Stap 9: Arduino Sketch
http://HLT.media.mit.edu/?p=1695
Bijgevoegd is de Arduino schets die ik gebruikte om het geluid en de verlichting. Voel je vrij om de schets te wijzigen zodat u de pitch en modulatie gewenste evenals het Knipoogje patroon dat u wilt krijgen. In de sketch gebruikt ik two(2) output pinnen om twee LED's.
Ik gebruikte een Arduino Uno voor het programmeren van de ATTiny85. Volg de links hierboven om erachter te komen hoe een ATTiny85 als een Arduino microcontroller te programmeren.
Mij troep opwaarts twee breadboard. een breadboard is voor het programmeren van de chip. het andere breadboard is het testen van het programma.
De code inbouwen op de voorbeeldcode-
gemaakt op 21 Jan 2010, 30 Aug 2011, aangepast door Tom Igoe
(Ik geef krediet waar krediet is te wijten. Doe hetzelfde als het gebruik van mijn code)
Hier is het Leerprogramma van Toon in Arduino
de schets ziet er zo uit:
/*
* Sonic schroevendraaier
* De versiegeschiedenis
*
* Versie 2.5 M
* Voor ATTiny85 16Mhz
*/
#include "pitches.h"
int melodie [] {} =
NOTE_F7, NOTE_G4, NOTE_A2};
int noteDurations [] {} =
9,12,7};
int x = 0;
int led1 = 3;
int led2 = 2;
VOID Setup {}
pinMode (led1, OUTPUT);
pinMode (led2, OUTPUT);
}
void loop {}
Als (x < 5) {}
digitalWrite (led1, hoge);
digitalWrite (led2, laag);
x = x ++;
}
anders als (x < 7) {}
digitalWrite (led1, hoge);
digitalWrite (led2, hoge);
x = x ++;
}
anders als (x < 9) {}
digitalWrite (led1, laag);
digitalWrite (led2, hoge);
x = x ++;
}
else {}
x = 0;
}
voor (int thisNote = 0; thisNote < 3; thisNote ++) {}
int noteDuration = 1000/noteDurations [thisNote];
Toon (4, melody[thisNote],noteDuration);
int pauseBetweenNotes = noteDuration *. 14;
delay(pauseBetweenNotes);
noTone(4);
}
}
Op de volgende zal stap zal kijken naar de bovenstaande code in meer detail.