Stap 3: De eenvoudigste schets
De taal van de Arduino is zeer strikt. Wanneer heb je een (u moet ook een). Wanneer u hebt een {moet u beschikken over een}.
Alle Arduino schetsen moeten alles in deze om daar te zijn. Kan er een heleboel code vóór void setup. Kan er een heleboel code tussen beide van de s {} en kunnen er code na de laatste} maar al deze moet in daar ergens.
Waarschuwing: Kapitalisatie is belangrijk. Als u kapitaal leegte of Setup of lus, zal het niet werken.
TIP: Hoewel kapitalisatie belangrijk is, afstand en een regelinvoer zijn niet (meestal). Je zou kunnen hebben:
void setup {} ongeldig setup () {}
VOID Setup
{
}
Het schelen niet.
TIP: void setup alles tussen deze {en deze} is slechts eenmalig uit te voeren.
TIP: ongeldig loop alles tussen deze {en deze} is herhaaldelijk uitvoeren totdat macht is verwijderd.
Technisch, dit is niet altijd het geval is, kun je het programma waar het vast te binnen loop zitten komt.
TIP: wanneer u ziet een 'woord', gevolgd door (), die betekent dat het een functie, bijvoorbeeld Setup. Een functie is een groep instructies die iets concreets doen. Het wordt soms voorafgegaan door leegte en soms door iets anders. Soms is er spul binnen de ().
Technobabbel: Als er dingen binnen de (), heet het spul parameters. Parameters worden gebruikt door de functie.
Technobabbel: Als het woord voorafgaand aan de functie is niet 'nietig', dat betekent dat sommige informatie wordt de foutwaarde.
bijvoorbeeld, int addTwoNumbers (int x, int y) zou een functie die duurt van de nummers, voegt deze toe en retourneert de resultaten.
Het ding dat is er leuk over een functie is dat u het vele verschillende malen met verschillende parameters en verschillende resultaten roepen kunt. Bijvoorbeeld, z = addTwoNumbers (7, 4), z is 11.
Bijvoorbeeld, z = addTwoNumbers (33, -4), z is 29.