Stap 1: Bouw van een HexMap
Een hex kaart, is zoals de naam al impliceert, een kaart waar elk segment andere segmenten tot zes verschillende verbindt.
Dat betekent, als je speelt op een hexmap, in plaats daarvan bijvoorbeeld een schaakspel veld, kun je naar één van de zes nabijgelegen velden in plaats van vier. (of acht weken als u de diagonalen op een schaakspel veld.)
Ik gehecht een screenshot van een van de, zo niet het beste spel voor de ipad. Het is een ronde-gebaseerd strategiespel genaamd GreatBigWarGame. De kaart in de bijgevoegde screenshot is 21 door 21 velden.
De bouw van een hexmap is vrij gemakkelijk zodra u erachter te komen dat er een combinatie van gelijkzijdige driehoeken.
Begint u met het tekenen van een line(red) in de buurt van de rand van de ene kant, met de gewenste afstand tot de rand.
Ik begon 1cm parallel aan de langste zijde.
Waarna beslissen u kunt op een afstand van bal naar bal.
Het hangt sterk af van je ballen diameter, nam ik 17mm afstand (rode cirkel), want ik heb aanvullende schema's met dit en adafruit RGB LED's. En ik koos 12mm diameter voor de gaten.
Dus u neem een kompas en trekken de eerste cirkel (rood).
Volgende, waar de cirkel met de horizontale lijn kruist, je stok het kompas in weer en tekenen van een andere circle(blue) met dezelfde diameter als de eerste.
Ga op tot je de juiste framerand.
Als u de juiste regelafstand, u neemt het snijpunt van de twee nabijgelegen cirkels en verschuiving van de eerste horizontale lijn parallel aan de intersection(green).
Ik maakte de hele constructie met het kompas, geen heerser.
Eerst, na het uitzoeken van de regelafstand, ik maakte alle horizontale lijnen, en het kompas om de afstand gebruikt.
Bekijk de foto's op de eerste stap om het idee te krijgen.