Stap 2: programmeren
Ten eerste, laat kijken naar de programmering voor de oorspronkelijke, zonder gewijzigde adres.
In de ARDUINO gebruikt u deze regels om te "praten met het":
#include < LiquidCrystal_I2C.h > (Bel de bibliotheek)
Dan st de I2C-apparaat:
LiquidCrystal_I2C lcd(0x27,20,4);
Dit zegt de hardware dat er een I2C-apparaat, op het adres 0x27. De bibliotheek zegt dat het bestaat uit 20 tekens op vier lijnen.
De bibliotheek gebruikt de opdrachten lcd.print, lcd.clear, enzovoort.
Zodra we meer beeldschermen krijgen willen, moeten we de adressen veranderen. u kunt zien hoe in de bovenstaande foto's. Gewoon in het kort bent de punten van het juiste adres, en je klaar.
En dan heb je het programma ook wijzigen.
LiquidCrystal_I2C lcd(0x23,20,4); 0x23 het LCD-adres instelt voor een 20 tekens en 4 regelig display
LiquidCrystal_I2C lcd1(0x27, 16, 2) ;// het tweede LCD-adres ingesteld op 0x27 voor een 16 tekens, 2line display.
Zo reserveert u twee verschillende "gevallen" voor twee verschillende beeldschermen.
Wanneer u werkt verder in het programma (of de schets), je moet blijven bewust van te zijn dat uw opdrachten gaan naar de juiste weergave.
In dit geval: lcd.print schrijft op het eerste scherm, veranderde enerzijds, en lcd1.print stuurt gegevens naar de tweede men.