Stap 1: Stap 1: leren en Ideation
We hadden verschillende ideeën en goede prototype suggesties voor projecten maar korte op tijd en voorraden werden uitgevoerd. En terwijl de projecten grote waren leermiddelen, met een bespreking van elkaar die we eindelijk tot het punt dat zelfs de jongste deelnemer (8 jaar oud) begon te begrijpen hoe MakeyMakey werkt en hoe het te gebruiken. Tot slot stelde één van onze resident afkomstig techno-genius kinderen combineren we de MakeyMakey met een project hadden we een paar maanden geleden gedaan die 3D printen trebuchets, katapulten en onagers betrokken. Meest all-in aanwezig leek te denken dit een leuke en potentieel goede, idee... Probleem was, alles wat de apparaten thuis, had genomen naar school of waren in onze demo-vak momenteel gevestigd in een andere lokale afkomstig. En onvoldoende tijd bleef om af te drukken een geheel nieuw. Dus als het laatste half uur van onze geplande tijd we met een tussenoplossing kwamen. Het idee was om de MakeyMakey gebruiken voor het detecteren van "hits" op een doel. Oorspronkelijk hoopten we katapult geleidende klei op een vast doel en "drumbeats" of tonen van de toetsenbordtoewijzing gebruiken om te bepalen van scores. Minus een functionele middeleeuwse wapen... raken we op gewoon doen "duik-bombardementen". Zo eenvoudig als het lijkt, werd het een grote 'hit' en de kids kreeg zo verstrikt in het, de bibliotheek uitgebreid Open Maker uur nog een uur.