Stap 5: conclusie
Terwijl dit systeem, vooral als u uw eigen versie met een Arduino, lijkt niet erg krachtig, dat je kunt keurig uitziende lichten en animaties, die op geluid reageren te maken. De "geavanceerde" versie gebaseerd op de atxmega controller biedt veel macht, dankzij de DMA-opties. In tegenstelling tot de meeste andere dit soort projecten hebt u vele opties hoe u wilt reageren. Het is ook volledig onafhankelijk van andere apparaten. Het alleen moet een voeding en het audio signaal als input en verschillende apparaten kunt bedienen.
Dit project is gericht op de uitgang van een LED-matrix, maar met de hulp van een FFT kunt u ook veel verschillende projecten realiseren. Een ander idee zou moeten maken van een sluis, die wordt geopend wanneer u een bepaalde melodie spelen. Hiervoor moet de melodie heel eenvoudig en de frequenties van de tonen moet niet te dicht bij elkaar, zodat u kunt een beter onderscheid tussen hen maken. Denk aan iets als nummers in Zelda ocarina. U moet ook het verhogen van het aantal monsters voor de FFT, te verhogen van de frequentie resolutie. Dan moet je zoeken naar een bepaald patroon en wanneer dit dat u een servo klopt te openen/sluiten een slot kon bewegen.
Ik hoop dat deze handleiding heb u wat inspiratie en je geleerd iets nieuws voor uw eigen projecten.