Stap 5: Aansluiten van een Android apparaat, of uitvoeren van een emulator
Emulatie
Zoals eerder vermeld, met de emulator-functie in uw IDE is best vermeden als je kunt, omdat het de IDE aanzienlijk zal vertragen. Ook werken bepaalde functies gewoon niet in een emulator, zoals om het even wat die is gebaseerd op input van de versnellingsmeter van het apparaat. Maar als je een Android apparaat niet hebt, dan zul je de emulator gebruikt. Van uw MOOC set-up instructies moeten u vertellen hoe te doen, anders kijk in de help-functie van de IDE die u gebruikt. Als u van plan bent te distribueren uw apps via Google Play (of anders) dan you gonna moet vroeg of laat hoe dan ook, de emulator gebruiken om te testen dat ze werken op een waaier van verschillende apparaten.
U zult moeten kiezen welk Androïde apparaat te emuleren en welke versie van het Android besturingssysteem. Kiezen welk type apparaat u wilt schrijven apps voor (smartwatch, telefoon, tablet, TV of wat dan ook), en binnen die Kies een populaire apparaat, of misschien wel een die eigenaar is van een vriend – er is altijd een kans dat ze kunt u proberen uw app op hun apparaat. Kies dan een versie van het OS dat het redelijk up-to-date maar wordt gebruikt door een groot aantal apparaten. De versies zijn achterwaarts compatibel, met andere woorden een apparaat met KitKat werkt ook apps geschreven voor Jelly Bean (en alle eerdere versies), maar niet andersom. Kunt u een indicatie van hoe veel gebruikte elke versie is op dit moment door raadpleging van het dashboard van de versie van de Android-platform. Op het moment van schrijven (begin Feb 2016), is de verdeling als volgt:
Naam | API | Distributie | Cumulatieve verdeling |
(vóór Jelly Bean) | →15 | 5,9% | 5,9% |
Jelly Bean | 16 | 9,0% | 14,9% |
Jelly Bean | 17 | 12.2% | 27.1% |
Jelly Bean | 18 | 3,5% | 30,6% |
KitKat | 19 | 36,1% | 66,7% |
Lolly | 21 | 16,9% | 83.6% |
Lolly | 22 | 15,7% | 99,3% |
Marshmallow | 23 | 0,7% | 100% |
Dit betekent dat, als u het schrijven van een app die u wilt worden op grote schaal gebruikt, dan API 16 zou een goede keuze, omdat het voor iedereen maar 5,9% van Android-apparaten werken zal. Emulator selecties maken (en de Android versie zal je code in Kies) dienovereenkomstig. U zou in plaats daarvan kiezen voor API 23 en te profiteren van al de nieuwste Android toeters en bellen, maar vervolgens slechts 0,7% van het huidige apparaten zal zitten kundig voor stormloop uw app.
Wanneer u voor het eerst proberen te draaien van een app op uw virtuele apparaat, merkt u wellicht dat u moet zijn om scherm te ontgrendelen voordat u iets anders kunt doen. Je moet alles in het werk met de muis die je doen zou door te tikken of de touch-sensitive scherm op een echte Android apparaat jatten. Vooral als je nog nooit een Android apparaat hebt gebruikt, kan het een beetje aan wennen, duren.
Een echte Android apparaat aansluiten
Nogmaals, een vroege les in uw MOOC moet uitleggen hoe krijg ik het Android apparaat praten met een computer, zodat u kunt het downloaden van apps u op werkt en ontdek als ze rennen en doen wat je verwacht.
Op uw telefoon of andere Androïde apparaat is het eerste ding dat u waarschijnlijk nodig om te doen zijn de instellingen om deze te downloaden via de USB-verbinding wijzigen. De instructies kunnen variëren afhankelijk van de Android API dat het apparaat wordt uitgevoerd, maar op mijn telefoon (Lollipop, API niveau 21) ga je naar instellingen > systeem > ontwikkelaar opties en klik op USB Debugging. Ook klikt u op OK als er een bericht weergegeven over de computer RSA-sleutel vingerafdruk wordt weergegeven. Voordat dit, moet u wellicht ontwikkelaar opties om zichtbaar te maken door het selecteren van instellingen > over telefoon en 7 keer op het Build-nummerte onttrekken. (Ja, echt.) Er zijn meer gedetailleerde instructies in de Subsectie Hardware-apparaten met behulp van de Androïde website.
Met een Windows-computer moet u een geschikt stuurprogramma te downloaden. Met uw apparaat dat is aangesloten via een USB-kabel, volg de instructies op de OEM-stuurprogramma's voor USB -pagina van de sectie van de ontwikkelaars van de Androïde website.
Nu moet je klaar om te draaien van de apps die u maakt (of downloaden van je cursus) op uw apparaat. Verbinding te maken met een USB-kabel en, wanneer u voort stormloop in de IDE tikken, Controleer of dat u de instelling op het feitelijke apparaat en niet de emulator gebruiken hebt geselecteerd. In Android Studio, dit betekent selecteren "Kies een lopende apparaat" - het aangesloten apparaat moet worden vermeld - in plaats van "Lancering emulator".