Stap 3: De houwer
Open het bestand "C:\program files\Google\Google Earth\res\flightsim\flightsim.ini" moeten openen in "Kladblok" op de PC maar gebeurt dat niet, moet u het gewijzigde bestand uit opslaan als een tekstbestand alleen, wij willen niet het type van vijl vanuit allesbehalve een standaard tekstbestand, geen speciale codering wijzigen.
Vindt u configuraties voor de simulator bij de bovenkant van het dossier, het symbool '%' is een commentaar-scheidingsteken waardoor de regel die volgt op het symbool dat niet wordt verwerkt door het programma parser, scroll naar beneden en u vindt de lijst van luchthavens die kunnen worden gekozen door de flight simulator.
Ze worden aangetroffen in matrixvorm genoemd [takeoff_locations]. Dit zijn de gegevens die de simulator is lezen tijdens de initialisatie, nu we moeten om te decoderen wat is opgeslagen in elk van de locaties van de matrix. Er zijn zes gegevenselementen voor elke luchthaven locatie, laten we kijken naar een van de matrix sets en ontcijferen van de gegevens, zodat we ze correct kunt wijzigen. Het eerste item in de lijst van array is voor Buenos Aires, hier is wat elk van deze stukken van gegevens vertegenwoordigt:
'SABE' ' Buenos Aires' '13'-34.553889-58.425089 124.06
'SABE' = luchthavencode, hoewel ik niet weet wat de eerste letter vertegenwoordigt en toch niet belangrijk is.
'Buenos Aires = de locatienaam van de luchthaven.
'13' = het nummer van de start-en landingsbaan. Voor degenen die niet vliegt of niet hebben enige ervaring met luchtvaart, zijn vliegveld landingsbaan nummers verwijzing naar het kompas opschrift van de landingsbaan. Deze baan wordt geconfronteerd met 130 graden, start-en landingsbaan '34' zou wijzen naar 340 graden op het kompas.
-34.553889 = de decimale waarde voor de Latitude uitgangspositie. Dit is het moeilijke gedeelte omdat het in decimale notatie en niet de standaardindeling voor de coördinaten die je van Google Earth krijgt.
-58.425089 = de decimale waarde voor de breedtegraad uitgangspositie.
124.06 = de kop van het vliegtuig in graden.
Een van mijn bezorgdheid was dat de matrix-lijst zou worden vastgesteld door een andere instelling dat een overloop als gevolg van de lengte van de items in de lijst veroorzaken zou; niet het geval. Deze lijst is dynamisch en het programma wijst de ruimte voor de extra luchthaven gegevens in de lijst bij initialisatie, dus we niet hoeven te wijzigen van enig andere gedeelte van het bestand of een ander bestand zodat de groeiende takeoff_locations matrixgrootte.
Mogelijk is er een limiet aan het aantal luchthavens toegevoegd aan de lijst maar ik hebben niet geraakt dat plafond nog met slechts 7 nieuwe items.
De afbeelding voor deze stap toont de Latitude 38 graden 57' 33.83" en een lengte of 95 graden 15' 55.74".
Tijdens het maken van het beeld voor dit instructable ontdekte ik dat er een gemakkelijke manier om de coördinaten te krijgen voor een locatie is om een push pins of "Plaatsmarkering" waar u wilt plaatsen de beginpositie van de luchthaven. Klik met de rechtermuisknop op de push pins en selecteer Eigenschappen, zal de lijsten van eigenschappen en onder het weergave tabblad, de lengte- en breedtegraad kunnen worden geselecteerd en gekopieerd.