Stap 6: Maken van de cellen
Selecteer Filters > bemonstering > Voronoi Vertex kleuren. Controleer BackDistance en Preview en u zult zien uw Voronoi mesh worden rood weergegeven. Als het is solide rode waarschijnlijk hoeft u niet genoeg mesh divisies te maken van een goede Voronoi-patroon.
Vervolgens gaat u naar FIlters > selecteren > Selecteer door Vertex kwaliteit. Preview controleren en uncheck Inclusive Sel.
Op dit punt is het nuttig de kleur weergave uitschakelen door het selectievakje Render > Kleuren > geen. Nu u het model duidelijk ziet kan je scrub de min ad max waarden om de grootte van de cellen te wijzigen. Het werkt meestal het beste te stellen de min op 0 en de max aanpassen totdat u houd van de blik. Zodra u tevreden bent met een kijkje Klik op toepassen en sluit. U hebt nu uw Voronoi mesh geselecteerd in het rood.
Te elimineren van de rest van het oorspronkelijke object moeten we gebruiken Filter > selecteren > selectie omkeren. Vervolgens filtert > Selecteer > Verwijder geselecteerde gezichten en hoekpunten.
Wij zitten met een ruwe Voronoi gaas. Gebruik Filters > Smoothing, kuip en vervorming > Laplaciaan Smooth het vloeiend.
Op dit punt hebben we een leuk model, maar het is alleen een oppervlak, niet veel gebruik voor afdrukken in 3d. Het is mogelijk om te stollen van het model met behulp van Meshlab, maar Blender is gemakkelijker.
Dit is een vrij standaard methode tot op dit punt. Ik leerde het hier, maar het is gedetailleerd in verschillende andere tutorials. Wat volgt is mijn eigen methode.