Stap 3: programmeren
Ik realiseer me dat ik het deel overgeslagen van de bouw van de machine.Het is rommel, dus waarom zou je doen dezelfde manier?
Dit is een korte beschrijving van het programma in Engelse pseudocode:
1. RESET
Is er geen bruikbare gegevens in het RAM-geheugen?
Als dat niet het geval is, wordt de animatie demo uit de ROM kopiëren naar de RAM.
2. Lees de lijst animatie frame en het volgende frame weer te geven.
(Kopieer het RAM naar de LED's)
uitzonderingen: 00 Frame: Ga naar het laatste frame, FF middelen om te gaan van het eerste frame.
3. wacht aan sync, dan gaat u naar stap 2
SYNC interrupt: zoals hierboven, gaat u naar stap 2
SERIËLE INPUT INTERRUPT:
Enkel de gegevens worden opgeslagen in een buffer en ga verder als hiervoor tenzij het is een terugkeer, dan gehoorzamen.
Gegevensindeling: 0 thru 9 en een thru F zijn hex. Meestal moet worden opgeslagen in het RAM-geheugen.
kleine letters zijn opdrachten...
r-koude opnieuw opstarten... kopie de demo van ROM in RAM (testen)
a - gevolgd door de hexadecimale gegevens van 01 tot 3F animatie framereeks vertegenwoordigt, plus 00 voor behouden laatste beeld en FF for-lus
d - gevolgd door een hexadecimale byte, frame moet worden weergegeven
f - gevolgd door een hexadecimale byte, frame te schrijven gegevens
i - identificeren actief apparaat op RS - 232C poort, reageert met "Q", die willekeurig middelenkubus "" (test)
HEX gegevens - meestal een nieuw frame vertegenwoordigt van 3D bitmap, gunstig einde van elke regel met een terugkeer,
omdat het een 2D niveau van het 3D bitmap-frame bevat. Sommige opdrachten Selecteer frames door de volgende hexadecimale byte.
Vele animaties, especailly symmetrische objecten, roteren kunnen animeren in zo weinig als 3 frames, en nadat de frames zijn
de opdracht "a 01 02 03 00" geüpload, en begint de animatie.
De resolutie van de volumetrische projector is momenteel 16 x 16 x 16 = 4096-bits = de helft een kilobyte,
zo ongeveer 62 frames van 3D-afbeelding animatie passen in 32K.
Frame nul is onderverdeeld in de opslag van de reeks animatie en de seriële data buffer en een opdracht aan
display Frame nul zal worden geïnterpreteerd als "Animatie pauzeren, de huidige afbeelding Toon tot nader order"
De resterende ROM ruimte bevat, het is allemaal echt zo simpel als stappen 1,2,3 en de software in de ROM is minder dan 1K
een demo van het beeld zodat het ding moet altijd werken zelfs zonder wordt verbonden met een computer.
Een lange "3D TV-show" kan worden gestreamd erin, aangezien het kan downloaden van een ding en een ander op hetzelfde moment spelen.
Alle animaties voor deze volumetrische projector werden snel gegenereerd met behulp van een programma geschreven in BASIC in minder dan een uur.
Heeft u vragen?