Stap 1: Ontwerpen van een fundamentele circulaire, puntig object.
Open uw ontwerpprogramma. Ik ben met behulp van Autodesk Inventor, maar elk met 3d ontwerpmogelijkheden zal werken. Beginnen met het maken van een 2d schets. Maak een cirkel van ongeveer 12 cm voor de diameter (foto 1). Klik op de knop Voltooien schets.
Nu extruderen die cirkel van ongeveer 0,5 cm (foto 2). Dat moet dik genoeg zijn voor wat we willen.
Vervolgens moeten we het ontwerpen van de vorm van onze shuriken. Het moet punten, dus erachter te komen hoeveel u wilt op de jouwe. Ik ging met 6. Het is gemakkelijker te gebruiken van het hulpprogramma dat u kunt een mirror van een enkele vorm rond een middelpunt. Zie pic 3 en ik gewezen op de knop die u in de uitvinder gebruikt te doen van deze operatie. Het is cool als de lijnen van uw shuriken punt overlappen. Gebruik van de trim knop en verwijder alle overtollige regels om het schoon te maken.
Heb je het? OK klikt u op Finish Sketch en laat de overmaat "materiaal" weg te knippen in onze schets (foto 4). Klik op knippen en het zal alles anders verlaten alleen een sneeuwvlok vorm verwijderen. Vorm van de dodelijke sneeuwvlok! j/k
We moeten de randen als u wilt sommige scherpte maken op onze speelgoed helling. Gebruik de opdracht selecteren een meting dat is precies de helft van wat uw extrusie afstand was afschuining. Mijne was 0,5 cm, dus mijn Afschuining meting was 0,25 cm. Klik op elke rand van de vorm, zowel voorzijde en achterzijde. Zie de resultaten in pic 5.
Ik heb een gat in het midden van mijn shuriken. Je kunt gewoon klikken op het gezicht van een 2d schets maken, teken een cirkel, dan gebruik extruderen knippen weg de binnenkant cirkel gat (foto 6).
Opslaan als een stl-bestandstype. Nu op naar de 3D-printer!