Stap 14: Tweak de schets
Als u in de schets van de arduino gaat zijn er een paar variabelen die leuk om te spelen zijn met. Wij heb aangeduid welke variabelen kunnen de meest tinker- en degenen die zijn waarschijnlijk beter links alleen (tenzij je een arduino-master).
#define SIXTEENTH_NOTE_MS (100) - dit nummer wijzigt de volheid en dichtheid van de arpeggio (een reeks van nota's na elkaar gespeeld). We hebben besloten om de arpeggio gebruik te maken van de correcte amore "musical"
#define SENSOR_HYSTERESIS (10) - deze variabele bepaalt hoe gevoelig het apparaat is aan wijzigingen jn verzet. Wij gekozen dit tot 4 te krijgen, een meer volledige geluid (hoewel het ook meer 'ruis' in het systeem produceren kan).
#define LOWEST_NOTE (48)
#define HIGHEST_NOTE (96) - deze twee variabele bepaalt het bereik in merkt op dat hoewel de hoogste en laagste notities worden meestal niet gebruikt kunnen worden afgespeeld.
#define MY_INSTRUMENT (0) - het ingesteld op de 'vleugel' instrument, maar het is leuk om te spelen rond met de nummers (het gaat maximaal 127 maken sommige interessante geluiden en zelfs percussieve effecten).
U kunt ook het volume wijzigen en "Strikeforce" hier indien uw hoofdtelefoon volumeregeling niet hebben.
Als u wilt gaan programmeren of elektronische muziek meer diepgaande voel je vrij om te prutsen met de schets en wijzigingen van of aanvullingen op de code. U mei zitten kundig voor toevoegen een digitaal numerieke display om aan te tonen van de niveaus van weerstand, je zou kunnen proberen het musiceren meer melodieuze, of u kunt iets die wij van nog niet nagedacht. Gelieve te delen uw wijzigingen en aanvullingen met ons zodat we van de code verbeteren kunnen.