Stap 5: Spelregels
Dit was het moeilijkste gedeelte voor mij omdat ik vanaf nul staarde en had te halen mijn eigen regels die niet perfect met alle middelen.
Het spel zoals het is, is zeer eenvoudig te benutten en te goed doen in maar dit is een ernstig spel en het is bedoeld als een koele kleine gadget.
Dus met deze kleine disclaimer uit de manier kunt praten een beetje over de spelregels.
Het huisdier heeft 5 fundamentele stats: gezondheid, gewicht, geluk, honger en leeftijd.
De rol van de spelers is het evenwicht van deze statistieken door 4 acties hij heeft: feed van het huisdier, spelen met hem, schoon na hem en medische zorg.
Elke actie heeft een positief effect en een negatief effect en de speler moet een inspanning leveren om te kiezen van het beste compromis.
Wanneer de speler ervoor kiest om te voeden het huisdier hij heeft 3 opties: geef hem een vlees-maaltijd, geef hem een vrucht of een snoep traktatie.
Een vlees-maaltijd maakt voor de meeste punten van de honger en voegt veel aan het gewicht, een vrucht verhoogt de huisdieren gezondheid maar verlaagt het geluk van de huisdieren en de snoep geeft een boost van het grote geluk maar verlaagt de gezondheid en verhoogt het gewicht van huisdieren.
Wanneer de speler ervoor kiest om te spelen met het huisdier een Simon begint en afhankelijk van hoe goed de speler deed de stat verhogingen van geluk, maar als de speler heel slecht deed het geluk zal dalen.
Van tijd tot tijd het huisdier gaat naar het toilet en de speler moet schoon na hem, elke beurt de speler missen verlaagt de huisdieren gezondheid en verhoogt de kans om het huisdier ziek maken.
Ook is er een willekeurig toeval dat het huisdier ziek krijgen zal, dat kans groter is als het huisdier oude of vuil is. Er zijn 3 niveaus van ziekte, elk met zijn eigen negatieve effecten. De speler kan een schot te geven aan het huisdier om te genezen van hem, maar dit zal lager de huisdieren gezondheid (niemand als het nemen van foto's: D).
En het meest machteloos deel (voor mij) is dat het huisdier gaat automatisch om 23:00 slapen en wakker om 8:00 uur, zodat het niet dan 's nachts sterven zal. Natuurlijk kunt u dit onderdeel wijzigen naar uw smaak en een nieuwe bedtime voor het huisdier.