Stap 5: Nu helemaal!
Alles om samen te stellen:
- het programma aan de Arduino Flash
- Sluit alle onderdelen (littleBit modules, USB tussen Arduino en computer)
- inschakelen van de Arduino, wachten tot de "rx" pin knippert één keer (ook gesignaleerd door de servo's stoppen hun wiggle schoen-tijd)
- gebruik van de server op de computer; Als alles correct is, moet u de logboeken in het consolevenster
Wanneer het spel start, de twee vlaggen zullen samen worden zwaaien, en hetzelfde zal gebeuren wanneer het spel full-time bereikt.
Wanneer er een score, moet de juiste kant van de vlag zwaaien worden. Check de bijgevoegde video van hoe doet het eruit!
Van testen is er een ca. 1-2 minuten vertraging tussen score en wanneer de computer hoort erover. Dit mag geen probleem zijn als je niet het spel in de zelfde tijd kijkt (in welk geval u waarschijnlijk niet nodig littleGoal toch:)
Zoals u aan de vlaggen zien kunt, ik wilde om te testen met de Brazilië - Chili spel, maar de servo's gaf me verdriet, en ze kon niet debug tot de volgende wedstrijd. Vandaar de low-tech update naar Nederland - Mexico vlaggen.
* Spoiler alert *: Nederland Versloeg Mexico om naar de kwartfinale in de World Cup. En littleGoal werkte vrij netjes!
Toekomst
Er zijn slechts ongeveer 9 spelletjes links van deze World Cup, dus ik waarschijnlijk niet zal deze opstelling deze keer wijzigen, maar het kan worden hergebruikt voor elk andere voetbal of sport evenement met een toegankelijke web API (na het wijzigen van de servercode).
Zou ook kunnen toevoegen:
- nummer module weergeven op score (waarschijnlijk toevoegen 2)
- staafdiagram module weergegeven speeltijd / progress
In de tussentijd, geniet van de rest van de spellen, en maak iets ontzagwekkend!