Stap 1: proces
Voor het ontwerpen van de gewrichten zelf bleek het noodzakelijk enkele tests uitvoeren met de waterstraal te vinden van de optimale afstand tussen de rand van de theoretische en de werkelijke rand na het uitsnijden (een aantal factoren kan bijdragen aan het verschil in de twee - de nominale mondstuk dimensie/kefr vs. de werkelijke, de snelheid/kwaliteit van het deelstuk uitmaakt, de stroom van de granaat en de beperkingen/juistheid van de machine zelf). Randen in elk stuk vanuit de middenlijn door werden gecompenseerd. 001". Dit gebeurde vijf keer op. 001" elke tijd resulterend in lacunes. 002",. 004",. 006",. 008" en. 010". Bij een middelste bereik cut kwaliteit (een evenwicht tussen kwaliteit en snelheid). 010" werd gevonden aan de stukken samen zonder manuele bestanden of opruimen.
Zodra de offsets werden gevonden, kunnen dan de monsters worden ontworpen en knippen. Verschillende typen werden ontworpen om te verkennen verschillende methoden om toetreding tot de stukken: