Stap 1: Hoe maakte ik het Model
Nog een andere stap die u kunt overslaan, wekken van de woede van de Schepper (die is me).
Ik leg zo veel tijd in de oprichting van het model, dus ik zou u graag vertellen hoe ik het gemaakt. Klinkt eerlijk? Oke.
Noch het model, noch de texturen zijn geript uit het originele spel, ik maakte alles vanaf nul. Voor het modelleren, ik gebruikte Anim8or, die freeware is, voor de texturing gebruikte ik Paint Shop Pro X2, die niet zo vrij als Anim8or, en voor de ontplooiing gebruikte ik Pepakura, die is zeker niet zo vrij als Anim8or.
Ik ben begonnen met op zoek naar referentie foto's voor Travis en zijn Beam-Katana, maar de winst was zeldzaam, dus ik nam enkele foto's van Travis de garderobe in de (tweede) wedstrijd.
Voor het model, gebruikte ik mijn eigen (papier kloon) als een referentiemodel, helaas vinden niet teveel gelijkenissen, dus eigenlijk alles moest nieuwe (ik kon gebruiken sommige delen van de schoenen, hoera) worden gemaakt.
De textuur was leuker. Ik kan prutsen met mijn grafische tablet... Ten minste één dag, totdat ik mijn hand pijn en moest tekenen met de muis verder... Nou, het werkte beide. Aangezien dit een ronde model, ik moest maken vele naadloze texturen, en in het einde had ik ongeveer 35 texturen op het model.
De openende baan was eindeloos, het model bestaat uit 3500 gezichten en ik had om te controleren de plaats van elk van hen, om ze in een volgorde die kunnen de juiste stukken aan elkaar worden gelijmd. Voor de eerste keer in mijn leven, ik heb toegevoegd volgnummers aan de sites, maar ik vond het echt helpt (verrassing).
En dan, ten slotte, de crafting: Yay! Dat is leuk. Ik houd van knutselen! Alles groeit samen... Een groot ding. Helaas moest ik nog steeds mijn hand hurt (nog steeds), maken van de crafting kijken een beetje belachelijk, maar die geeft. Het resultaat is wat telt!