Stap 8: Microcontrollers en Circuit
Het bord wordt gecontroleerd door een PIC (Microchip) microcontroller PIC16F877. De grijper tongs (salade Tang) hebben een flexibele draad aangesloten die is verbonden met 5VDC. Wanneer de grijper Tang in contact met komt één van de kanten van de aluminium van elk object pick-up vakken die het een hoog (5Vdc produceren zal) beetje dat is gelezen door de microcontroller en een factie voor dat object wordt uitgevoerd. De microcontroller code is in een lus vergelijken van de bits in PortB voor een hoge (5vdc) signaal naar een van de pick-up objectgebied. De code is geschreven als een signaal van hoge (5vdc) wordt herkend dat het noem het vak functies voor dat object pick-up gebied ontdekt. Het vak functies zal weer op de knipperende neus lichte PortA (Bit0) en PortE (Bit0) zoemer, dan het knippert de gekleurde drie LED's in dat vak gebied gedetecteerd en vervolgens aan het eind voor de functie wij uitschakelen (wissen alle inputs en outputs) en het spel is klaar om opnieuw te spelen. Dit vak-functie duurt 3 tot 4 seconden in beslag en vervolgens het spel is weer klaar.
De zoemer (PortA Bit0) is met behulp van de DRV101 van de TI solenoïde IC-stuurprogramma dat ingeschakeld met een hoge bitsnelheid op pin1 en de spanning wordt wordt aangepast door de 10K ohm trim pot verbonden met pin3. De knipperende neus LED (PortE Bit0) wordt gecontroleerd door een hoge bitsnelheid op pin4 tunes op het 555 Timer IC en de LED flitser met het gebruik van de OnSemi macht MOSFET MTP10N10EL te verhogen van de huidige zodat de LED's helder maakt. De zoemer is van Radio Shack deel #273-55, die loopt van 12VDC. De zoemer is gemonteerd op de top geplaatst naar de spelers.
De microcontroller knippert de LED's op de gedetecteerde doos door de uitvoer in PortD door het vermogen-MOSFET te verhogen van de huidige te knipperen van de LED's.