LED Sensor - TicTacToe spel (6 / 7 stap)

Stap 6: Hoe werkt de code?


In de afbeelding ziet u een ruwe stroomdiagram hoe de code werkt. Het begint met de initialisatie van het I/O-poorten en bepaalt de vijand. Zodra de vijand wordt bepaald, kan men er zijn twee verschillende tekenreeksen groene is de modus "mens versus mens" en de rode shows de cyclus van de modus "mens vs. computer". Beide cycli beginnen met de get veld fucntion, die leest de leds en geeft als resultaat een waarde tussen 1-9 voor een bepaald veld. De volgende functie wordt een veld ingesteld, men moet geschieden de kleur en het veld. De linker coloum schakelt de kleur en controles van de winnaar, als een winnaar wordt gevonden, de winnende rij knippert en de Raad van bestuur wordt teruggesteld. De reeks begint weer maar dit keer de lossere met zijn verhuizing begint. De tweede coloum eerst een winnaar wordt gecontroleerd, dan beweegt de computer en vervolgens de winnaar weer. Er zijn twee controles in de juiste coulum omdat wanneer spelen vs de computer altijd de mens de eerste stap zet heeft. Dus men heeft om te controleren voor een winnaar na elke zet.

Als u wilt tellen de wint van een speler, moet men een functie "show_wins()", en twee globale variabelen toevoegen:

int wins_red = 0;
int wins_green = 0;

...

ongeldig show_wins(void) {}
for (int i = 0; ik < wins_red; i ++) {}
set_field (i, 1);
}
_delay_ms(300); wachten 100 ms
TODO: clear_board() functie

for (int i = 0; ik < wins_green; i ++) {}
set_field (i, 0);
}
_delay_ms(300); wachten 100 ms
TODO: clear_board() functie
}

Deze functie stelt eerst zoveel leds als er wint geteld door de integer zijn. Een andere manier is het rechtstreeks manipuleren de poorten ;) (Niet meer dan 9, moet er een controle uitgevoerd als er meer wint dan velden!) De volgende stap is om deze functie aan te roepen wanneer een winnaar is gevonden, dit kan gebeuren hetzij door een afzonderlijk als-instructie na die resulteert in de waarde van de functie "check_winner()" of rechtstreeks in de functie van "check_winner()", vlak voor de "return 1;" verklaring. Ook heeft het verhogen van de twee gehele getallen "wins_red ++" (wins_green ++), dit moet gebeuren in de "check_winner()"-functie. Dit kan gebeuren door een if-statement:

if(Player == 1) {}
wins_red ++;
}
else {}
wins_green ++;
}

Thisstatement moet ook worden gevestigd alvorens de "return 1;" verklaring ans ook voordat de "show_wins()" functioneren dus een altijd alle wint telt.

Dit was slechts één idee over het toevoegen van meer functionaliteit aan het spel. Een ander idee zou ook tellen vestigt of toevoegen van een beetje beeper om te spelen sommige melodie als iemand gewonnen.

Gerelateerde Artikelen

DIY Tilt Sensor Memory spel

DIY Tilt Sensor Memory spel

Hoe te bouwen van een FPGA DIY geheugenspel.Team Project: Geheugen Blitz. Door: Beetje bij beetje ProductionsKim LaberintoDana CarverMegan VanHumbeckDit project is voor de cursus van onze ECE2220 digitale logica systemen bij de Universiteit van Manit
TV remote controlled LED dotmatrix snake spel

TV remote controlled LED dotmatrix snake spel

slang is een videospel dat ontstond tijdens de late jaren 1970 in arcades en onderhoudt populariteit sinds dan, om iets van een klassieker. Na in 1998 werd het de standaard vooraf geladen spel op Nokia-telefoons, vond Snake een massale publiek.Hier m
9 volt één LED Sensor licht!!! (De Video van de wedstrijd)

9 volt één LED Sensor licht!!! (De Video van de wedstrijd)

Zie deze YouTube Link!!http://www.YouTube.com/watch?v=QlYegfPmqvAZie mijn andere I'Bles voor stappen over hoe om het te maken!(Opmerking: een zeer eenvoudige conversie naar USB. Vervang gewoon het GLB van de batterij met de USB-poort. Het negatief va
9 volt één LED Sensor licht!!!

9 volt één LED Sensor licht!!!

Zie deze Link van YouTube!http://www.YouTube.com/watch?v=QlYegfPmqvAZie mijn andere I'Bles voor stappen over hoe om het te maken!(Opmerking: een zeer eenvoudige conversie naar USB. Vervang gewoon het GLB van de batterij met de USB-poort. Het negatief
Cool led Wii draadloze sensor bar

Cool led Wii draadloze sensor bar

Hallo iedereen en dank u voor het bekijken van mijn Instructable,Vandaag wil ik tot zo u mijn nieuwste project,De Wii draadloze sensor bar,het verschil tussen mij en anderen is een aantal functies die hieraan die coole aangepaste look,wat het geval i
Nexys3 LED-Timer spel

Nexys3 LED-Timer spel

Dit is een tutorial voor hoe maak je het timer-spel. Het timer-spel is geïnspireerd door het lichte arcadespel, het spel waar een licht beweegt langs een reeks van lichten en u probeert om het te stoppen op het rode lampje om een prijs te winnen. Dit
Arduino schieten spel Arcade

Arduino schieten spel Arcade

Hallo vrienden,Welkom op mijn schietbaan.Dit instructable is alles over het maken van uw eigen Shooting spel binnen uw budget. Deze opstelling kostte me slechts ca. 15$ (1000INR)Het project is nu van de alpha-versie. De animaties en spel, je ziet vid
Arduino gebaseerd Bi-color LED Matrix Audio Spectrum Visualizer

Arduino gebaseerd Bi-color LED Matrix Audio Spectrum Visualizer

Nadat we met de Bi-color LED Matrix Driver Module kit kwamen, we hebben ons gebogen rond voor interessante projecten te werken.Bent u wellicht geïnteresseerd in een aantal van de projecten die we hebben opgemaakt op instructables met behulp van deze
Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Tetris Game

Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Tetris Game

Een van de elektronica DIY kit jolliFactory kwam omhoog met is de Bi-color LED Matrix Driver Module Kit. Deze module is ontworpen om kunnen keten-zodat u kan serieschakeling de modules samen aan het aantal modules moet u past bij uw project.De volgen
Beheersing van een Matrix LED

Beheersing van een Matrix LED

LED-arrays zijn veel plezier, en eenvoudiger dan u te controleren denkt wellicht. In dit Instructable leert u hoe een matrix LED is opgebouwd en werkt en hoe te rijden met behulp van een MAX7219 driver chip. We zullen met behulp van een Intel Edison
Eenvoudige LED digitale temperatuursensor

Eenvoudige LED digitale temperatuursensor

Een eenvoudige, goedkope, digitale elektronische temperatuursensorH. William James, augustus, 2015Abstract Flikkerende LEDS bevatten een kleine IC chip waardoor ze voortdurend knipperen in- en uitschakelen wanneer een spanning wordt toegepast. Deze s
Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Pong Game

Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Pong Game

Hebben we twee game project instructables tot nu toe met behulp van de jolliFactory Bi-color LED Matrix Driver Module DIY kits die we ontworpen. Deze LED Matrix-module is ontworpen om kunnen keten-zodat u kunt serieschakeling de modules samen aan het
7 Bi-color LED Matrix scrollen tekstweergave

7 Bi-color LED Matrix scrollen tekstweergave

Hier, laten we zien hoe een 7 Bi-color 8 x 8 LED Matrix scrollen tekstweergave is gebouwd, waarin opdrachten en berichten kunnen worden ontvangen via Bluetooth met behulp van een Android smartphone. Logisch, kunnen een onbeperkt aantal apparaten gesc
Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Snake Game

Arduino gebaseerde Bi-color LED Matrix Snake Game

We laten zien hoe een Arduino gebaseerd Bi-color LED Matrix Tetris spel kan worden gebouwd in ons laatste instructable. We waren heel verrassing het werd gekenmerkt op de homepage van Instructables en vrij een handvol favorieten hebt opgeslaen gedure