Stap 1: Maak de MotorA variabele in kras
(U kunt hier uw eigen kras programma's).
Open op de Kano, de Scratchgpio5-versie van Scratch. In de Kano-versie van Scratch, tikken voort variabelen (de web versie klik op gegevens). Klik op de knop "Maak een variabele" en "MotorA" typt in het tekstvak (zie afbeelding 1 hierboven). Klik op de knop "OK" en kras maakt alle motorische controle variabelen voor u (zie afbeelding 2 hierboven).
De derde afbeelding hierboven is het kras-programma die ik heb gemaakt om de controle van het knipperen van een LED. Het kras-programma is vrij eenvoudig:
WANNEER HET PICTOGRAM MET DE GROENE VLAG WORDT GEKLIKT
DISPLAY-bericht: "druk op pijl-omhoog om te verhogen snelheid, pijl omlaag aan het verlagen van de snelheid, of SPATIEBALK om af te sluiten."
Stel MOTOR A op 0 (Stop motor)
HERHAAL
WACHTEN 01 sec (Slows verwerking omlaag genoeg om één ToetsIndrukken (KeyPress) tegelijk weer te geven)
DE INSTELLING VAN DE SNELHEID VAN DE MOTOR A WEERGEVEN
ALS OMHOOG PIJLTOETS INGEDRUKT
VERHOOG DE SNELHEID VAN DE MOTOR DOOR 1
PIJL-OMLAAG INGEDRUKT ALS
DALING VAN DE MOTORSNELHEID DOOR 1
ALS MOTORSNELHEID GROTER DAN 100 IS
INGESTELDE MOTOR SNELHEID TOT 100
ALS MOTORSNELHEID KLEINER IS DAN NUL
INGESTELDE MOTOR SNELHEID OP 0
TOTDAT DE SPATIEBALK WORDT GEDRUKT
INGESTELDE MOTOR SNELHEID OP 0
EINDE PROGRAMMA