Stap 1: Ontwerpopgave
Modus 1 - Record
In deze modus, iemand op de grond maakt gebruik van een laserpointer naar sporen uit een pad van een klimmuur.
E.g. Klimmer A bestijgt een route terwijl klimmer B op de grond blijft en voortgang van de klimmer A's met de laserpointer. The Redpointer registreert vervolgens precies welke route werd gevolgd.
Modus 2 - afspelen
Hier, wordt de route opgenomen in modus 1 afgespeeld real-time, een laser-punt projecteren op de klimmuur ter illustratie van het pad van de vorige klimmer als "spook".
E.g. Klimmer C nu opduikt laat aan de klimmen sessie. Klimmers A, B en C alle stapje terug en Bekijk het torentje laser replay de route die klimmer A nam toen opnemen in Mode 1. Klimmer C nu weet waar te klimmen als ze wil imiteren van A.
Modus 3 - afspelen, opnemen en vergelijk
Deze modus is een combinatie van de vervoerstakken 1 en 2 en is speciaal ontworpen voor concurreren tegen een eerder ingestelde route. Zodra een route is opgenomen in modus 1, een andere klimmer kan racen tegen het in de Mode 3 en worden teruggekoppeld live zeggen of hij/zij voor- of achterloopt het tempo in de opname.
E.g. Klimmer C klimt nu dezelfde route als klimmer A, terwijl klimmer B maakt gebruik van een laseraanwijzer C's voortgang. Ondertussen een aparte laserpointer illustreert A's ghost op dezelfde muur zodat dat C vertellen kan als ze winnen of verliezen van de race. Elke keer C haalt A ghost is of wordt ingehaald door de A's ghost, een zoemer klinkt. Op het einde van de route, de Redpointer geeft aan of A of C won de race.