Stap 4: Audio Tests op acryl
Het nummer is Liefde zal scheuren ons Apart van Joy Division. Mijn favoriet van alle records ik 3d afgedrukt was zeker de Joy Division, een (het liedje stoornis), ik de griezelig vibe de vervorming geeft.
Deze laser gesneden vreugde divisie track is er nog niet (hoewel fatsoenlijk herkenbaar). Hoor je een stuk van knapperigheid op de drumbeats, als u zou kunnen naar de record kijken, zou je zien dat deze gebieden van hoge frequenties in de vergetelheid door de Snijder gesmolten waren. In deze poging maken niet ik elke poging om in te stellen van een maximum frequentie van de bezuinigingen, en de strakkere bezuinigingen door deze secties blijkbaar veroorzaakt de laser moet hangen te lang op het materiaal.
Ik leerde sommige dingen over de laser cutter uit deze poging. De eerste paar pogingen die ik gemaakt heb op deze manier bespaart veroorzaakt de laser bijna onmiddellijk bevriezen. Eerst dacht ik dat ik was de overbelasting van de machine met gegevens, maar toen realiseerde ik me dat de machine niet graag ontvangen zeer dichte vectorpaden. In feite, vond ik dat als twee punten op een vectorpad binnen ongeveer 6 pixels van elkaar zijn, de laser wordt afgebroken. Ik moest mijn code om daarvoor rekening te wijzigen. Hier is de verwerking code die ik gebruikt:
//audio tests //by Amanda Ghassaei //Jan 2013
Net als bij de 3D-gedrukte record, trok ik de onbewerkte audiogegevens van het originele wav bestand met behulp van Python alvorens het aan verwerking, dat code kan hier worden gevonden. En nogmaals, als er iemand weet een manier om deze stap overslaan, gelieve te voelen vrij om een commentaar te verlaten, zou ik veel liever houden alles in de verwerking.
In mijn volgende test stel ik een limiet vast voor de hoekafstand tussen opeenvolgende punten, in de hoop te minimaliseren smelten van het materiaal. Hier is de code:
if(((xValLast-xVal)*(xValLast-xVal)+(yValLast-yVal)*(yValLast-yVal)) >(minDist*minDist) & & radCalc*abs(thetaLast-theta) > minAngDist) {}
vertex(xVal,yVal);
de laatste coördinaten winkel in Vectorpad
xValLast = xVal;
yValLast = yVal;
thetaLast = theta;
numpoints ++;
}
.. .en de video:
De snede kwam veel schoner, en hoor je aanzienlijk minder vervorming op de audio, maar ik dacht dat ik kon nog steeds maakt het beter. In de volgende test ik de monsters per omwenteling op een constante nummer (6000) en de hoekige minimumafstand logica uit mijn code verwijderd.
Op 6000 monsters per cyclus is de bemonsteringsfrequentie van de audio:
monsters/sec = monsters/rev * omw. / min. * min/sec
monsters/sec = 6000 * 45 * 1/60 = 4,5 kHz
Hier is de code:
//audio tests //by Amanda Ghassaei //Jan 2013
en de video:
Hoewel het een beetje moeilijk om te horen vanwege de overslaan, kwam de snede veel schoner op deze test. Ook hoor je dat de audio geluiden vertraagd, dit was een afronding kwestie in mijn code die ik later behandeld. In mijn volgende test daalde ik de amplitude van de Golf aan 12px om te zien of ik kon krijgen van de naald in de groef te blijven.
zweven amplitude = 12;
Er zijn nog een paar punten. Meest in het bijzonder, is de record krom van het snijproces. De snelheid van het geluid is ook nog steeds schroef opwaarts. In mijn definitieve versie ik vast het probleem van de snelheid (het was een afronding probleem) en beproefd taping de acryl tot het bed om te zien of dat zou helpen met het kromtrekken. De instellingen die ik op de laser cutter gebruikte zijn:
Laser instellingen (epilog 120W)
100 snelheid
5000freq
12 power
In deze verlaging daadwerkelijk toegepast ik de juiste RIAA EQ en gebruikt een anti-aliasing low-pass filter van samplingRate/2 = 2,25 kHz.
Hier is de definitieve code:
//audio tests //by Amanda Ghassaei //Jan 2013
en het eindproduct:
Er was nog steeds sommige kromtrekken, maar de tempo-problemen volledig zijn opgelost. Het is interessant om te horen hoeveel de audiokwaliteit degradeert aan de buitenkant van de schijf naar het midden van de schijf - dit is te wijten aan verlaagde oppervlaktesnelheid van de record als u naar het midden beweegt (beschreven in stap 2).