Stap 1: De Sprites traceren
Toegankelijk opwaarts uw ontwerp in een programma zoals mspaint waar u kunt inzoomen op super dicht bij de pixels. Pas uw zoom totdat hun fysieke op de monitor groot als u wilt het in het echte leven is, dan leg een vel stevig papier op het scherm. Voorzichtig een overzicht van de shapes die u nodig zult hebben in die kleur met een potlood. Bij het werken met pixels, je moet echt slechts mark hoeken - serieuze maatregelen nemen om te voorkomen dat te veel druk op uw monitor om te voorkomen beschadiging van het. Probeer te regelen van de stukken op een grid, bijna alsof je aan het spelen waren tetris. Hoe meer gedeelde randen, de minder bezuinigingen en hoe makkelijker het zal zijn om ervoor te zorgen dat het papier pixels van consistente grootte. U kunt nauwelijks zichtbare scribbles en vervolgens later reconstrueren de juiste vorm. Natuurlijk houd in gedachten dat eenvoudige regelingen (2 of 3 pixels in een groep) hoeven te worden getraceerd en kunnen worden getrokken volledig met een liniaal.
Verwijder het papier en teken een goede omtrek van alle shapes met een passer. U zult willen zeer streng zijn over de grootte hier. Elke lijnsegment moet identiek zijn in lengte, of je sprites lelijke gaten zal hebben. Dit is veel minder belangrijk voor meer vrije-hand shapes als de octopus, maar u wilt nog steeds dingen om uit te lijnen.
Merk op dat sommige kleuren mogelijk te donker traceren. Als dit een probleem is, er is een manier om te omzeilen hetâ €¦ maar wel dubbel uw werk. Simpelweg traceren via sommige witte Computerpapier eerst, en gebruik vervolgens de resulterende stukken als stencils te snijden uit de shapes in de kleur die u eigenlijk wilt. Ik moest dit doen voor iedereen van de zwarte delen in mijn sprites.