Stap 5: Testen met Scratch
Deze laatste schets werd gebouwd op de "Serial Event" voorbeeld van Arduino omdat het goed met het ping pong (polling) mechanisme van de kras toepassing past.
Dan uitvoeren Scratch toepassing en klik vervolgens op het tabblad 'sensoren' op de hoek van de upleft.
Dan, onderaan links er zullen een besturingselement met de naam "Sensor". Rechts klik erop en kies Selecteer "Toon Watcher")
Bij de op juiste hoek van het scherm, aan de linkerkant van de gele kat, vermeld een doos met de sensor-waardes.
Klik met de rechtermuisknop op het en selecteer de optie "Selecteer serieel/USB poort"
Een lijst van de beschikbare seriële poorten wordt opgenomen. Koos van de seriële poort waarop de Arduino Board is aangesloten (u ziet de poort in het Apparaatbeheer van Windows).
Nu wordt de sensor-waarden worden weergegeven. Spelen met hen om te controleren of alles ok
Nu kunt u de sensor-waardes in het vak en het is mogelijk om ze te gebruiken voor interactie met scratch.
Nu gebruik maken van uw nieuwe schild samen met je fantasie en... Krabben op!!