Ik zeg: achter een knop, onverwachte dingen kunnen verbergen. En binnen een programma dat verschillende dingen doet, behandeling van een knop kan worden lastig. Het aardige ding is dat een interessante functies kan worden gebouwd met een eenvoudige stom knop.
Deze tutorial zal ingaan op deze aspecten:
- bedrading en configureren pinnen, met behulp van pull-up/pull-down de weerstand,
- deglitching,
- opsporen van Staten ten opzichte van de gebeurtenissen,
- opsporen van lange persen,
- en sommige object-georiënteerd programmeren.
De aanpak van de programmering is gebaseerd op polling, aangemoedigd door het Arduino loop beginsel, en die is perfect aanvaardbaar voor eenvoudige tot matig complexe Arduino projecten. Wij zullen eisen dat de duur van de uitvoering van elke loop als "vrij" hetzelfde elke keer.
Meer geavanceerde implementaties, niet gedekt hier, kunnen het gebruik van interrupts en timers bevatten. Ze zijn nauwkeuriger, maar ook moeilijker te begrijpen.
Deze tutorial is bedoeld voor mensen met een elementaire eerste Arduino ervaring (d.w.z. met kennis van de IDE, en van de compilatie, knipperen en runnen van schetsen).
In de volgende ZIP-bestand, kunnen de vier schetsen gebruikt in deze tutorial worden gevonden.