Stap 6: Gameplay: speciale kaarten
Er zijn twee speciale kaarten in kastelen.
De eerste speciale kaart is twee; elke twee kaarten zal toestaan dat
speler opnieuw op te starten van de rotatie. Zodra de twee wordt gespeeld, krijgt de speler om te kiezen van elke kaart in zijn of haar hand te spelen onmiddellijk na. Bijvoorbeeld, als de laatste gespeelde kaart een koning was, kan de huidige speler spelen een twee start opnieuw op het dek te spelen een andere kaart, zoals een drie, opnieuw op te starten van de rotatie. Het spel gaat verder door een hogere kaart te spelen.
De tweede bijzondere kaart is tien; een tien-kaart zal het toestaan van die speler te vernietigen van het dek. Dit betekent dat de stapel kaarten gespeeld niet meer in het spel zullen en uit zal worden verplaatst naar de kant. Als de huidige speler niet afspelen een hogere kaart, een tien is een handige kaart om te voorkomen dat de speler het oppakken van het dek. In plaats van te halen meer kaarten, kunnen de kaarten uit het spel genomen worden. Nadat de speler de tien speelt, krijgt hij of zij niet om de volgende kaart vast te stellen. De volgende speler zal kunnen kiezen wat voor kaart zal worden gespeeld van zijn of haar hand.