Stap 4: ontwerpen!
Zorg ervoor dat je in het menu "Polygonen".
Klik op Create -> veelhoek primitieven -> bol, en klik op de kleine doos. Het maken van een bol met straal 6, met 50 as en hoogte divisies. Als Maya dat u selNow het gebied selecteren vraagt door te slepen rond het. Klik op Edit -> dupliceren (of Command - D op OSX of CTRL - D op Windows).
Klik nu op het gereedschap Schalen (aan de linkerkant, geïllustreerd door een kubus met twee pijlen) en resize het nieuwe gebied zodat het is iets kleiner dan het oorspronkelijke gebied. Selecteer beide sferen en ga naar Mesh -> Booleans -> verschil. Wat dit doet is het kleinere gebied uit de grotere sfeer, waardoor een holle cilinder veelhoek aftrekken.
Nu zul je de boven- en onderkant openingen maken. Maak een veelhoek cilinder met straal.75 (Hierdoor wordt een top opening van 1,5 inch in diameter, die Ikea verlichtingsarmaturen past) en hoogte van 1. Verplaats deze cilinder naar de top van de bol zodat het komt uit de top van de bol maar binnenkant van het licht blijft. Selecteer nu beide veelhoeken en boolean aftrekken zowel. Maak nu een andere cilinder voor de onderkant openen. Ditmaal maken een cilinder met straal 2 en hoogte van 3. Verplaats het naar de bodem van de bol, selecteert u de bol en cilinder en boolean aftrekken zowel weer. Nu moet je een bol met een klein gaatje aan de bovenkant en een groot gat aan de onderkant.
Nu kunt u het bij deze als u gewoon wilt maken van een wereldbol lamp, maar mij zoals te halen een beetje funky. Rotzooi rond voor een beetje met uw model (maar zorg ervoor dat het kleinere gat dezelfde grootte, want dat is de grootte van de lampenset). Dit is een geweldige tijd om te leren een beetje over 3D-modellering. Ik zal niet ingaan op teveel hier, maar ik stel voor dat je check out tutorials op youtube (er zijn duizenden).