Stap 5: Gamepad voorbereiding
Ten eerste, de gamepad aansluit op de computer en test het uit (Zie de sectie verderop op het testen). Ga naar het Configuratiescherm (op Windows), spelbesturingen. U ziet de gamepad vermeld. Ga naar eigenschappen. Druk op alle knoppen en bewegen van de richting pad en ervoor te zorgen dat alles werkt. De knoppen worden genummerd. Test de knoppen zodat u welke knop weet komt overeen met welk nummer. Schrijf dit op, zij kunnen het ook niet hebben op de printplaat. Het altijd goed om ervoor te zorgen het werkt voordat je het scheuren.
Schroef de behuizing van de gamepad. Zachtjes krijgen alle stukken uit de behuizing. Weggooien van de behuizing. Gooi de kleine knopen. Gooi dat de kleine siliconen-kunststof veren. Als er pager motoren (voor rumble/feedback, gesneden degenen uit en deze opslaan voor een ander project. Als u de motoren af knipt, moet netjes gesneden, zodat de kabels niet blootstaan.
Meeste gamepads hebben triggers (meestal knoppen 5,6,7,8). 5 & 7 hebben de neiging om op één trigger, 6 & 8 anderzijds. Normaal gesproken hebt u drie draden lopen op elk paar knoppen. Een gemeenschappelijk en de andere draad geeft aan welke knop (bijv. 5 of 7) is ingedrukt. Omwille van de ruimte, wij leveren alleen de joystick met 6 knoppen, maar dat is een afweging van de ruimte vs. functionaliteit. Als uw gamepad 10 knoppen heeft, is er geen reden dat u alle tien knoppen niet kon gebruiken.
Met de multimeter, test u de trigger circuits voor continuïteit totdat u weet welke twee van de drie worden gebruikt door #5 en die twee van de andere drie door #6 worden gebruikt. Clip van de trigger knop printplaten af en weggooien, verlaten de drie draden verbonden met de belangrijkste printplaat aan elke kant. Strip 1/4" uit de uiteinden gebruikt door #5 en #6. Clip en weggooien van de draad die zou zijn uitgevoerd tot #7 en #8.
Enkele van de foto's voor deze stap zijn van een Logitech-gamepad en anderen zijn uit een die erg op degene die ik gekoppeld lijkt aan in de eerste stap. De Logitech-gamepads zijn een pijn aan te passen omdat ze hebben zeer dunne sporen die moeilijk te patch in. Degene die ik in de eerste stap naar een link zijn relatief eenvoudig aan te passen. Het principe is hetzelfde voor beide.
Elektriciteit moet vormen een switch, een volledige pad. We gaan uitvoeren van draden van de drukknoppen op het circuit sporen op de gamepad. Wanneer iemand op de drukknop drukt, wordt de gamepad controller krijgt het signaal dat bepaalde draden hebben aangeraakt en vertelt de computer dat iemand gewoon op een knop gedrukt. We organiseren de twee draden van elke drukknop aan elke kant van de schakelaar momenteel op het circuit.
Zoekt u testpunten. De gamepad ik in verband met aan het begin heeft kale koperen punten verspreid over, één overeenkomt met de meeste van de knoppen. Dit is een enorm voordeel en vergadering veel gemakkelijker maakt. Het heeft ook gebieden waar meerdere knoppen een gemeenschappelijke draad delen. Dit kan wij boren minder gaatjes (en dus minder dingen verkeerd te gaan).
De basisstappen zijn:
1) het identificeren van de sporen of testen van punten die overeenkomen met een bepaalde knop
2) boren een heel klein gaatje in de Raad van bestuur met een micro boor en een dremel zodat er hetzij a) via een testpunt of b) naast een trace (zonder aan te raken)
3) met een beetje schuurpapier, zand door de lak totdat u kale koper ziet. Soldeer zal niet houden aan de lak, dus om toetreding tot de draden moeten we bare metal
4) herhaal voor alle knoppen kunnen worden aangepast (in dit geval, de 4 richtingen en knoppen 1-4)
Wees zeer voorzichtig bij het boren van naast de sporen. Het is zeer gemakkelijk te glijden met de dremel en vernietigen van de sporen. Als ik naast een trace boren ben, ga ik voor de breedste punt beschikbaar. Dit geeft meer oppervlakte voor het solderen later en helpt ondersteuning van de draden. Dunner sporen kunnen worden gescheurd uit de Raad van bestuur gemakkelijker dan dikker.