Stap 2: JAVA - om te werken met JAVA
In JAVA, is alles gebaseerd op klassen, delen van de code met opdrachten uit te voeren. Er zijn ook deze dingen genoemd methoden, kleinere delen van de code die functies te bevatten. Meestal zijn er meerdere methoden in een klasse, die interactief met elkaar op basis van waarden van bepaalde variabelen en een waarde retourneren. Deze methoden zijn verpakt in een klasse, en dan klassen met de methoden kunnen communiceren met andere klassen en de geretourneerde waarde afdrukken op het scherm. Er is
ook iets genaamd een belangrijkste methode, de methode de compiler zoekt naar eerste. Op basis van de instructies in de belangrijkste methode, de compiler kunt verplaatsen naar verschillende klassen verschillende methoden uitvoeren, of blijf in de belangrijkste methode.
Voor nu laat gewoon een belangrijkste methode maken. Typ de code in het vet in uw klas "myFirst":
openbare klasse myFirst {}
openbare statische nietige leiding (koord [] args)
{
}
}
Nu laten we bespreken deze code. Elke methode is gebaseerd op de volgende syntaxis:
[accessSpecifier] [returnType] [methodName] ([parameters])
{
[methodBody]
}
De toegangsspecificaties zijn in dit geval "publiek" en "statische". Elke methode kunnen 'openbaar' of 'privé'. "Openbare" betekent dat de methode kan worden benaderd door een klasse. 'Privé' betekent dat de methode kan worden betreden door alleen de klasse die het behoort. Ik zal het uitleggen van de "Statische" sleutelwoord later. Hier maakte we een openbare statische belangrijkste methode met de belangrijkste naam en parameters voor "String [] args" (ik zal niet de parameters nu uitleggen). We Typ in de hoofdtekst van de methode alle opdrachten we wan't uit te voeren. De methode lichaamseigen en klasse lichaamseigen liggen altijd tussen de accolades.
Opmerking: JAVA is een hoofdlettergevoelig taal, zodat wanneer u opdrachten typt, u deze precies zoals opgegeven typt moet, of u een fout krijgt!!!
Typ nu de code vetgedrukt in uw belangrijkste methode:
openbare klasse myFirst {}
openbare statische nietige leiding (koord [] args)
{
System.out.println ("Hello world!");
}
}
Nu moet u de code hebt in de 1e foto. Ga nu naar "Run" > "Looppas", en klik op "OK" wanneer het dialoogvenster wordt weergegeven, en aan de onderkant (consolevenster) moet u de tekst 'Hello world!' afgedrukt. Controleer het tweede beeld ter referentie.
Hier wordt de opdracht System.out.println gebruikt een regel afgedrukt op het scherm. Het "systeem", is een klasse die veel functies. De "out" was dat we wilden om af te drukken op de screen(or output) en de methode "println" betekent; print lijn. Vervolgens haakjes en tussen aanhalingstekens plaatsen (want dit is een string-waarde (waarde die woorden bevatten)) we opgenomen de tekst die we wilden afdrukken, en eindigde de lijn met een semi-colon(;). Opmerking: alle regels in JAVA moeten eindigen met een puntkomma, met uitzondering van lijnen wanneer we klassen of methoden declareert.
We kunnen ook gebruik maken van "afdrukken", maar het verschil tussen "afdrukken" en "println" is dat "print" tekst wordt afgedrukt op een lijn, maar "println" kunnen afdrukken van de tekst, en einde van de regel, wat betekent dat als de volgende opdracht is "print", de tekst moet worden afgedrukt op een nieuwe regel.
Op dit punt wil ik excuses voor de slechte kwaliteit van mijn beelden. Ik heb ook enkele vragen zelf-controle aan de onderkant. In de volgende stap zal ik de antwoorden op hen ook. In de volgende stap zal ik ook u kennismaken met de elementaire waardetypen.
ZELF-CONTROLE:
#1) schrijven van een programma voor het afdrukken van het woord "kaas" letter voor letter.
Tip: Gebruik de opdracht "print"
#2) de "afdrukken" en "println" commando's gebruiken om te experimenteren.
#3) wat is er mis met deze coderegel:
System.out.println (Hello world!);#4) wat krijg je als je deze regels van code uitvoeren:
System.out.Print("h");
System.out.Print("i");
System.out.println("per-");
System.out.Print("Son");