Stap 1: Concept voor irrigatiesysteem in kwestie
.
Het irrigatiesysteem toevallig van de stijl van de spil centrum. In dit scenario was er een gegraven put aan de ene kant van de veld (dat verzamelt water). Water is weggepompt uit de vijver, naar het midden van het veld via 8" irrigatie pijp (op de grond gelegd) naar de spil centrum. Vanaf daar de meerdere secties op wielen, alle met elkaar verbonden (eind) pivot rond het draaipunt, waardoor een volledige cirkel.
Hier is een beeld te geven u een idee van wat het systeem kijkt.
Merk op dat elke afdeling twee wielen op het einde heeft, dan de volgende sectie is gekoppeld in serie met de vorige met een rubberen laars. Deze rubberen laars kan de twee secties naar flex als zij zich over het veld verplaatsen. Als het irrigatiesysteem zijn weg rond het draaipunt maakt moeten de secties aan het eind sneller dan de dichter naar het midden om te blijven in een rechte lijn. Dit is de reden waarom er een rubberen laars scheiden van de secties is zodat ze naar flex als ze proberen om de rechte systeem te handhaven. Verschillende contouren van het veld soms langzaam een of meer secties, zoals de secties achter ze krijgen moeten om te versnellen en de secties dichter naar de spil moeten vertragen om het systeem om te reizen van de cirkel in unison. Als de secties einde mochten om de innerlijke secties uitvoeren of vise/versa, de rubberen laars zou rip off en water zou slechte in het veld vernietigen de gewassen op die locatie. Niet te vergeten dat als het irrigatiesysteem niet in een geval als dit afgesloten werd het zichzelf vernietigen zou door inwikkeling om zich heen en buigen om het kader en de verbanden.
Nieuwere irrigatiesystemen worden gedreven in het veld door elektromotoren, maar niet deze. Dit is een oude pivot die afhankelijk van een water/mechanische aandrijving is. Het water drijft een turbine aan het einde van elke sectie; de turbine rijdt een schacht die daalt tot een versnellingsbak die op zijn beurt de wielen drijft. Ik moet ook vermelden dat er ook een arm van de koppeling op elke sectie, en afhankelijk van de invalshoek van het eerste gedeelte naar de volgende is een ventiel voor vers water dat regelt de hoeveelheid water die zijn toegestaan om te reizen door de turbine van de water rijden de wielen draait. Dat wil zeggen meer water dat sectie sneller beweegt, minder water stroomt betekent dat sectie trager waardoor de secties na het verplaatsen zou inhalen.
OK, maar wat als iets onvoorziene gebeurt, een lekke band op een van de secties. Dit zou meer dan waarschijnlijk stoppen met die sectie dood in zijn spoor. De andere gedeelten aan weerszijden van de dode sectie zou nog steeds proberen om te voltooien hun levenscyclus. Dit is waar de limiet op elke kruising schakelt meespelen. Als deze er niet waren, zou de secties wikkel rond elkaar en vernietigen van dingen.