Stap 3: Maak een programma
OK, dus laat kijken naar de vierkantsvergelijking:
______
x = -b+/- √(b²-4ac)
2a
Aankondiging de + of - tussen de b- en de vierkantswortel, dat is de reden waarom dit programma lang zal kijken, je hem twee keer, een keer met een + en een keer met een-. Dus laat het krijgen!
Uw calculator, aanzetten van hier op uit, ik zal alleen sommen de knoppen die u nood voor pers, en omdat we zijn programmering, zal ik notities tonen door hen te beginnen met een %;
PRGM
% Bovenaan op scherm moet er EXEC bewerken nieuwe
>
>
% NIEUWE gewezen
VOER
% Hebt u nu een scherm waarin u wordt gevraagd een naam. Rekenmachine gaat nu automatisch in ALPHA-modus. Dat betekent
dat alle schrijfwerk boven de toetsen actief is, er niet wat geschreven recht op de toetsen. Ook, het zal alleen het schrijven dat is hetzelfde
kleur als uw Alfa knop. De meeste van de knoppen met ALPHA modus functies zijn letters van het alfabet, voor het schrijven.
Q
U
A
D
% Op mijn rekenmachine Q is de 9 knop, U is 5, is de knop van de MATH (rechts onder de knop ALPHA), D is invX knop (onder de WISKUNDE
knop)
VOER
% PROGRAMMA: QUAD door het scherm aan de bovenkant van het scherm moet worden weergegeven. We gaan nu programmeren.
PRGM
% Dit brengt omhoog een menu met opdrachten.
>
% I/O is ge-highlight
2
% U kunt de ^ en v knoppen om te selecteren wat u ook nodig hebt, maar haar sneller uitgevoerd als u het nummer weet. Prompt moet
weergegeven.
ALPHA
A
,
ALPHA
B
,
ALPHA
C
VOER
% Gefeliciteerd, u hebt uw eerste lijn. Op de rest.
(
(-)
% Ik ziet de negatieve knop met haakjes en de aftrekken teken gewoon als-.
ALPHA
B
+
2e
√
% De X² knoppen tweede functie is de vierkantswortel.
ALPHA
B
X²
% X² konden ook hebben worden aangeduid als ^ 2 op sommige rekenmachines.
-
4
ALPHA
A
ALPHA
C
)
)
/
Ik ben met behulp van % de / ter aanduiding van de kloof.
(
2
ALPHA
A
)
STO >
% Denk aan de STO > zoals het gelijkteken. Het betekent eigenlijk niet dat, wat het doet is de rekenmachine voor het opslaan van het antwoord van vertelt
de vergelijking die we net schreef. Maar wij nog niet aangeduid wat voor het opslaan van ons antwoord als, dus;
ALPHA
D
% Nu we hebben verteld de calculator te slaan ons antwoord als "D".
VOER
% Op de volgende regel. Haar bijna identiek aan de laatste, maar we moeten veranderen van 2 delen.
(
(-)
ALPHA
B
-
Eerste veranderings-%, laatste keer dat - ondertekenen was een +.
2e
√
ALPHA
B
X²
-
4
ALPHA
A
ALPHA
C
)
)
/
(
2
ALPHA
A
)
STO >
E
% Tweede wijziging, dit antwoord op te slaan als E omdat het een apart en uniek antwoord van degene die we als overleden opgeslagen
VOER
% Ok, bijna onderaan, nu moeten we vertellen de calculator om zowel onze antwoorden weer te geven.
PRGM
>
3
(
ALPHA
D
,
ALPHA
E
)
% Gedaan. Om af te sluiten van hit;
2e
SLUIT AF
Stoppen % is de 2de functie op mijn MODE-knop.
U bent klaar. Naar de volgende stap.