Stap 4: UDP-communicatie
We gonna UDP gebruiken voor communicatie via het Internet.UDP is een Internet-Protocol (TCP is dus). Onze communicatie zal dus UDP/IP.
http://en.wikipedia.org/wiki/User_Datagram_Protocol
Voor het verzenden van een UDP-pakket als volgt gebruiken we de Arduino Ethernet-bibliotheek:
1.
Eerst hebben we onze IP-adres en het adres van het ontvangende apparaat, evenals de havens we verzenden en ontvangen op te definiëren:
byte mac [] {} =
0x90, 0xA2, 0xDA, 0x00, 0x85, 0x46};
IP-adres ip (192, 168, 2, 177);
IP-adres rem_ip (192, 168, 2, 178);
unsigned int localPort = 8887; / / lokale poort te luisteren op
unsigned int remPort = 8888; / / remote poort te sturen naar
2.
We starten de Ethernet en dan UDP diensten (Onthoud het UDP via Ethernet - UDP/IP)
Ethernet.begin(mac,ip);
UDP.begin(localPort);
3.
Wanneer we willen een boodschap moet deze een begin, het begin en het einde:
Udp.beginPacket (rem_ip, remPort);
UDP.write(snd);
Udp.endPacket();
4.
Voor het ontvangen zoeken we naar een niet-nulzijnde pakketgrootte wordt ontvangen:
int packetomvang = Udp.parsePacket();
en lees het in de buffer van de HS :
UDP.Read (& HS, grootte);
Dus wat we sturen?
We konden heel eenvoudig, '0' zenden voor de schakelaar 0 Pressed en '1' voor schakelaar 1 ingedrukt.
Als apparaten had sensoren bevestigd moet u wellicht meer gegevens BV
{State_sw0, State_sw1, Sensor_val}
Wat u beslist in uw toepassing kan het worden verzonden als een tekenreeks via UDP op dezelfde manier.