Interactieve Quilt (8 / 13 stap)

Stap 8: Stap 8: het circuit sterren naaien


Interactiviteit: de noten spelen te "Twinkle Twinkle Little Star"

Ik de sterren geprogrammeerd op mijn quilt te spelen van de noten aan Twinkle Twinkle Little Star, zodat mijn dochter leren kon om te spelen met haar vrienden.  Er zijn zes notities in het lied, dus slechts zes van de sterren op het dekbed worden geprogrammeerd.  De anderen zijn voor decoratie.

Met behulp van geleidende draad:
• Sluit de positieve kant van de zoemer geluid aan een genummerde pin op de LilyPad.  Ik gebruikte de 5.
• Sluit de negatieve kant van de zoemer geluid aan de negatieve pin op de LilyPad.
• Sluit één punt van elke ster aan een genummerde pin van de LilyPad.  Ik gebruikte 6, 9, 10, A2, A3 en A5.  Ik wikkelde gewoon de draad rond een hoek van elke ster dus ik hoefde niet te porren gaten door de folie.  (pic)

• Programma de Arduino.

Hier is mijn CODE, die was geremixt van programmacode die is geschreven door Kanjun Qiu: http://hlt.media.mit.edu/?p=1558.

Voer het aantal piano toetsen. Is het 5, 6, 7, 8?
Const int numberOfKeys = 6;
lijst de sleutels hier in zodat u wilt.
int toetsen [numberOfKeys] = {6, 9, 10, A2, A3, A5};
lijst van de tonen van de sleutels hier. Vergeet niet, de Toon die u lijst zal worden gerelateerd
aan de sleutel in de volgorde die je zeggen (hier key6 == 1046).
int merkt [numberOfKeys] = {392, 349.23, 293.66, 440, 329.63, 261.63};
int spreker = 5;
int sensorValue;

VOID Setup {}
pinMode (spreker, OUTPUT);
int i = 0;
terwijl (ik < numberOfKeys) //set de piano toetsen als ingangen
{
pinMode (toetsen [i], INPUT);
i = i + 1;
}
Serial.begin(9600);                       initialiseren van de mededeling
}

void loop {}
int i = 0;
terwijl (ik < numberOfKeys)
{
checkPianoKey (toetsen [i], notes[i]);
i = i + 1;
}
Serial.println();
delay(100);
}

VOID checkPianoKey (int sleutel, int opmerking) {}
sensorValue = readCapacitivePin(key);   lezen van de touch sensor waarde
Serial.Print(sensorValue);              waarde naar de computer verzenden
Serial.Print ("");                     een char ruimte naar de computer verzenden
Als (sensorValue > 1) //if de toets wordt ingedrukt
{
Toon (spreker, opmerking, 100);             een noot speelt voor 100ms
}
}

readCapacitivePin
Ingang: Arduino pin-nummer
Uitgang: Een nummer, van 0 tot de uiting van de 17
hoeveel capaciteit is op de pin
Wanneer u contact met de pin, of wat je hebt
gekoppeld aan het, krijgt het nummer hogere
#include "pins_arduino.h" / / Arduino pre-1.0 moet dit
uint8_t readCapacitivePin (int pinToMeasure) {}
Variabelen die worden gebruikt om te vertalen van Arduino naamgeving van AVR-pin
vluchtige uint8_t * haven;
vluchtige uint8_t * ddr;
vluchtige uint8_t * pin;
Hier vertalen wij de invoer pin-nummer van
Arduino pin nummer AVR poort, PIN, DDR,
en welke bits van deze registers die we schelen.
byte bitmasker;
poort = portOutputRegister(digitalPinToPort(pinToMeasure));
DDR = portModeRegister(digitalPinToPort(pinToMeasure));
bitmasker = digitalPinToBitMask(pinToMeasure);
PIN = portInputRegister(digitalPinToPort(pinToMeasure));
Kwijting van de pin eerst door het lage- en output
* poort & = ~ (bitmasker);
* ddr | = bitmasker;
delay(1);
Maak de pin een ingang met de interne pull-up op
* ddr & = ~ (bitmasker);
* haven | = bitmasker;

Nu zien hoe lang de pin te krijgen trok. Deze handmatige afrollen van de lus
vermindert het aantal hardware cycli tussen elke lezen van de pin,
waardoor de gevoeligheid.
uint8_t cycli = 17;
Als (* pin & bitmasker) {cycli = 0;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 1;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 2;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 3;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 4;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 5;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 6;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 7;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 8;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 9;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 10;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 11;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 12;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 13;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 14;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 15;}
anders als (* pin & bitmasker) {cycli = 16;}

Kwijting van de pin opnieuw door het lage- en output
Het is belangrijk om te laten de pinnen laag als u wilt
mogelijk te raken meer dan 1 sensor tegelijk - als
de sensor wordt overgelaten getrokken hoog, wanneer je aanraken
twee sensoren, je lichaam zal de overdracht van de kosten tussen
sensoren.
* poort & = ~ (bitmasker);
* ddr | = bitmasker;

retourneren van cycli;
}

Gerelateerde Artikelen

Interactieve Roodlicht groen licht spel in een quilt

Interactieve Roodlicht groen licht spel in een quilt

Deze quilt is een volledig functionerende Roodlicht groen licht spel.  Wat is de paarse licht voor, u vragen? Disco! Elk lampje licht willekeurig voor een willekeurige hoeveelheid tijd. Als het rode lampje brandt, en een speler beweegt, het dekbed da
Muurschildering van interactieve Spacelady

Muurschildering van interactieve Spacelady

Spacelady is een interactieve, Arduino-gecontroleerde LED muurschildering. Met behulp van een Capacitieve touch sensor, triggert de Arduino lichten en geluiden als koper tape pads zijn geraakt. Om te begrijpen van de functionaliteit van deze muurschi
3D interactieve Aquarium achtergrond

3D interactieve Aquarium achtergrond

In dit instructable, ik zal je laten zien hoe maak je een 3D interactieve achtergrond met grotten, en een onderwater zand vallen. Het is vrij gemakkelijk te maken, en is zeer goedkoop. Het kost tijd, maar het eindproduct ziet er geweldig en uw famili
Quilt-zoals-u-go muur Quilt

Quilt-zoals-u-go muur Quilt

Quilt-zoals-u-go is een unieke vorm van quilten omdat het rechtstreeks op de beste slagman is gedaan. Het leuke ding over quilt-zoals-u-go is dat er zeer weinig precisie betrokken. Ik ga u tonen hoe te maken van een leuke muur quilt-, quilt-zoals-u-g
Interactieve Halloween pompoen (Arduino gebaseerd)

Interactieve Halloween pompoen (Arduino gebaseerd)

HET IDEEEen pompoen die gloeit, schudt en schreeuwt... [video]Het is Halloween, dus natuurlijk, dat we moesten een project die verband houdt met die.Het idee is om een pompoen, die zintuigen van de aanwezigheid van een persoon die probeert te krijgen
Interactieve Arduino Powered LED Ski's

Interactieve Arduino Powered LED Ski's

Ziek van de saaie duisternis van de nacht skiën? Vrees niet! Arduino programmeerbare interactieve LED Ski's zullen uw avond fleuren.Dit huis gebouwd van ski's hebben LEDs ingesloten onder de p-tex en bovenste blad. Een Arduino en versnellingsmeter co
Interactieve weekkalender

Interactieve weekkalender

GroetenDe kunst van het tijdbeheer is geven enthousiasme om ons leven zinvollerBeginnen met eenvoudige ding, we weten wat we hebben moet doen wat we hebben gedaan en morgen today herziening het als onze missie vandaag, als niet gedaan maar dus we kle
S.Alt stad: QR Code interactieve muurschildering

S.Alt stad: QR Code interactieve muurschildering

S.Alt City is een muurschildering voor het centrum van Syracuse die gelijktijdig Syracuse's industriële verleden en de huidige status als een artistieke hub viert. Het beeld is op het eerste gezicht, historische, beeltenis van een pomp huis en pekel
Interactieve Multitouch Display

Interactieve Multitouch Display

tussen de Apple iPhone en Microsofts interactieve tabel, multi-aanraking displays zijn al de woede. Dit instructable zal u tonen hoe om te zetten uw beamer in een tabel van de interactieve multi-touch-display met behulp van een paar goedkope onderdel
Hoe te maken van een upcycled art quilt

Hoe te maken van een upcycled art quilt

als het woord "dekbed" u denken aan Amish schuur partijen en pinwheels maakt, is het tijd beginnen te denken buiten de mand naaien! Art quilt kunnen snel, eenvoudig en leuk. Ik zal u laten zien hoe maak je een unieke mini art quilt met de papier
Interactieve Bluetooth Mood Lamp

Interactieve Bluetooth Mood Lamp

Voor onze laatste Project van elektronica bouwden we een interactieve stemming-lamp, die bouwt op een vorige project (Zie voor een versie 1), maar het verschil is dat de gebruiker met de lamp via bluetooth communiceren kan! Wie moet een potentiometer
Interactieve beeldhouwkunst (Talking dubbele hoofd door ontroerende plasma ball)

Interactieve beeldhouwkunst (Talking dubbele hoofd door ontroerende plasma ball)

HalloIk ga tonen het proces van het doen van verwarring, een emotionele sculptuur in de vorm van een hoofd met twee gezichten dat verwarring met de toeschouwer wordt gesproken wanneer iemand it´s neurotische hersenen raakt, door het aanraken van het
De interactieve donatie Box

De interactieve donatie Box

Donatie vakken kunnen veel meer interessant en aantrekkelijk wanneer u ze met elektronica en een beetje van programmeren combineren. Dit instructable zal u tonen hoe te. Zoals de naam verklaart, kan donatie vakken interactief te maken u helpen veel m
Een foto quilt maken

Een foto quilt maken

fotografische afbeeldingen kunnen worden afgedrukt op stof zonder te kopen dure commerciële inkjet stof bladen.  De resulterende stof kan worden versneden en gereconstrueerd in een quilt in een verscheidenheid van manieren.  De beelden kunnen worden