Stap 1: Ontwerp & Plan
Dit project heeft verschillende afzonderlijke onderdelen. Voordat u probeert om dit of een geïnspireerd project, zijn waarschijnlijk het beste om te denken door middel van elk onderdeel van het systeem te maken.
- Interfaceontwerp
- Circuit-ontwerp & power
- Fabricage
- Code
1) interface Design
Fundamenteel, is een interface een gedeelde grens tussen een omgeving en een systeem (in dit geval, de knoppen/switches en de computer waarop de uitvoer wordt beheerd). Een goede interface moet zijn functie om de gebruiker te communiceren.
Ik begon dit project met een schone lei. Vanaf het begin voorzag ik een handmatige kleur mengen modus evenals een automatische kleur veranderen (passief). Als onderdeel van het ontwerpproces, na te denken over de mogelijkheden en vereisten geïnformeerd over het ontwerpproces van het circuit. Esthetische was ook een belangrijke overweging bij de keuze van de knoppen/schakelaars, als ik het kijken/voelen van een elektrische gitaar de Toon/volume interface gewenst en effectief mijn versie van die op de trommel getransplanteerde.
Interface gids:
- De top 3-potentiometers zijn voor kleurkanaal (R-G-B, respectievelijk) in de mix-modus.
- De onderkant (rood) pot is vervagen snelheid tussen kleurveranderingen in de automatische stand.
- De bovenste schakelaar schakelt modi en de onderste schakelaar is aan/uit.
Post mortem: Als ik opnieuw de interface moest (gegeven nu hoe zou ik heb gezien hoe mensen het gebruiken) ik zou hebben gebruikt verschillende centrales (voor in- / uitschakelen en modus knevel) en de modus knevel verder uit de buurt van de knoppen verplaatst. Ook, misschien heb ik de modus schakelen de grootste switch om te markeren van haar belang/rol (misschien het toevoegen van een label). Dat gezegd zijnde, zijn duidelijk ik heb niet de praktijk alle UX design principes, zoals het verzamelen van feedback van gebruikers is een belangrijke stap om te zien hoe mensen daadwerkelijk omgaan met uw systeem. Ik zou waarschijnlijk hebben gedaan als ik het als een consumentenproduct bedoeld, maar gezien het feit dat het een eenmalige, dacht ik het dat overkill en zijn gemakkelijk genoeg om te verklaren/demo.
2) circuit Design
Wanneer begin ik te denken over het ontwerpen van een circuit, komen een paar gedachten voor de geest:
- Wat zijn de inputs en outputs (I/O)?
- Wat zijn de vereisten van het vermogen en/of communicatie voor de I/O?
- Wat zijn de ruimtevereisten?
- Hoe zal de behuizing eruit? (dit is een andere leerling/gebied van engineering)
- Hoe kan het worden hersteld na de installatie als het onderhoud nodig? Zal het onderhoud nodig?
- Is dat het veilig/wat kan er mis gaan?
In dit geval, het was vrij eenvoudig - knoppen & switches controleren de LEDs in sommige mode (eigenlijk twee verschillende modes - handmatig mengen de RGB-kleurkanalen en auto-fading kleuren volgens een getimede interval).
3) vervaardiging
Beginnend met een object als de trommel, moet het op een aantal manieren worden gewijzigd:
- Boren van gaten voor onderdelen van de gebruikersinterface
- Koppelen van de potentiometers/schakelaars
- Het opbouwen van het circuit, de componenten aansluiten (beste als modulair gedaan).
- Creëren van een platform van de bodem (optioneel)
Tijdens de planningsfase volstaat het te bepalen van uw behoeften en materialen te verzamelen.
4) code
Het circuit is relatief eenvoudig, dus er geen behoefte is aan ontwerp/plan voor dit nu. Voorbeelden van programmacode worden geleverd.