Stap 3: Gameplay
Nogmaals, de gameplay is echt eenvoudig. De eerste keer dat het systeem wordt geïnitialiseerd doet het een beetje van het opvlammen. De menselijke speler gaat eerste en selecteert een vierkant te plaatsen hun stuk maar op de bijbehorende knop te drukken. De groene LED voor die lichten omhoog vierkante.
Vervolgens is het van de Arduino beurt. Het legt een stuk op het bord door verlichting van de rode LED overeenkomt met dat vierkant. Het plein is gekozen in de volgende volgorde:
- Plaats een stukje om te winnen.
- Plaats een stukje om te stoppen met de mens van het winnen.
- Kies een willekeurige vrije vierkant.
Het is dan weer de menselijke speler aan de beurt.
Tussen elke gaan controleert het systeem om te zien of iemand heeft gewonnen door de analyse van de Raad van bestuur. Als iemand heeft gewonnen, zijn zij aangemeld op het LCD-scherm (op de Arduino Mega versie) en de bijbehorende win LED-verlichting.
Als alle vierkanten worden gevuld en geen winnaar is gevonden, wordt een gelijkspel genoemd.
Het spel opnieuw wordt gestart door op de laatste push-knop te drukken op het bord.