Stap 5: Verkrijgen van externe knop waarden
We zullen het verkrijgen van de IR-waarden die door de afstandsbediening verzonden en het ophangen van in het programma van de laatste zoemer.
Stappen te volgen:
- Uploaden van het programma
- Verkrijgen van de waarden van de IR-signalen
- Kopiëren en plakken
Uploaden van de code gegeven genaamd IRcheck aan je arduino board. Open de seriële monitor op de poort aangesloten op het moederbord.
Verkrijgen de waarden door afstandsbediening uitgestoten. Neem de afstandsbediening. Het op de ontvanger en druk op de knop. De waarden van sommige secimal worden verkregen (bijv: 33423615). Zal er een waarde die wordt herhaald telkens als u op de knop drukt, deze waarde moet worden opgehaald en opgeslagen. U kunt waarden krijgen minder dan 8 decimalen afhankelijk van de code of de afstandsbediening. Druk op verschillende externe knoppen die overeenkomt met de verschillende teams en bewaar deze waarden afzonderlijk. Als u uw eigen code schrijft, de code wijzigen telkens verschillende waarden ophalen en opslaan. Als je gaat naar de hex bestanden gebruiken we geboden dan eerst uploaden naar de attiny. Sluit het circuit met een zoals aangegeven in dit instructable geleid. Wijs de LED op de ontvanger en de decimale waarden van de IR voor alle hex bestanden te verkrijgen.
Kopie elke waarde uit de opslaglocatie in het programma van de laatste zoemer. Waar? In de Loop-functie, zal de eerste while lus hebben een regel als
if((results.value)==33423615&&check[1]==0)
'33423615' vervangen door de waarde die u hebt opgeslagen. Daar ga je, je eerste team is erkend als team een. Vervangen alle andere waarden in de dezelfde lus met uw hex waarden voor team 2, 3, 4, enz. Voel je vrij om te experimenteren met de vertragingen en andere delen immers het origineel is hier. U moet zitten kundig voor zien van de code werken zonder een 7 segment display. Gewoon de code uitvoeren en seriële monitor openen. :)
Opmerking: in de laatste buzz is er een pin toegewezen voor de bevestiging van een zoemer ook. De langere voorsprong verbinden met deze pin en de kortere voorsprong naar de grond. De zoemer klinkt elke keer dat een team persen hun externe knop fo de eerste tijd in elke ronde.
.