Stap 3: Eerst twee lagen! (F2L)
De opeenvolging van bewegingen moet L U2 L'
Dit moet de hoek uit de weg te verplaatsen, verplaatst de zijstukken aan de achterkant van de kubus en verplaats de hoek stuk terug. Dit laat de hoek stuk in een positie om te verplaatsen van de rode bovenop en geeninterferentiesveroorzaken met de zijstukken, (zal dit een beweging F) dan zul je de witte rand knipt u hebt verplaatst uit het Kruis op zijn plaats zonder de twee stukken die u bent gericht op. Te doen doen dit U/U ' totdat je een F doen kunt ' zonder de stukken die u gebruikt. Voer U/U ' totdat het in de juiste permutatie aangeeft. Nu hebben we de witte hoek verhuisd naar plaats die hebben we soms de hoek stuk bewegen zou omdat anders het niet zou overeenkomen met de kleur paren (bijvoorbeeld het witte stuk zou in de weg van een van de paren en zou in de verkeerde permutatie aangeeft. Dit zou moeten gebeuren met een B U/U ' B of B U/U ' B. Echter de algoritmen zijn niet nodig in dit geval.
Zodat deze overeenkomen met het paar hadden we eerst de hoek klom naar plaats doordat het stuk tussen de blauw/rood/geel-gezichten. Nogmaals is het gelukkig op zijn plaats.
Met het blauwe vlak geconfronteerd met u en de gele zullen de volgorde R U R'. Wat dit betekent is dat het overeenkomt met het blauw/rode hoekblokje en stukken van de rand, de U pakt het plaats naast het gezicht recht, vervolgens de R' de overeenkomende stukken terug naar beneden beweegt zonder het knoeien omhoog het recht oversteken. Dit blijkt uit de foto's 6-9
Dus wat we tot nu toe hebben geleerd is ook de hoek knipt dus de kleur naar boven het tegenovergestelde van de zijstukken is, en vervolgens de hoek stuk naar de juiste positie verplaatsen. Vervolgens kunnen we de hoek stuk overgaan op de juiste plaats overeenkomen met de zijstukken te verplaatsen naar de gewenste positie op te lossen een volledige hoek.
Ik zal nu gaan door alle andere voorbeelden van de overeenkomende randen en de hoek stukken voor deze scramble op te lossen van de eerste twee lagen. Als u denkt dat u deze stap kan begrijpen of het verplaatsen naar stap 4 hebt voltooid waar we zullen kijken naar het gele kruis maken. Maar u ervoor zorgen niet te verknoeien delen al opgelost moet, zal ik laten zien hoe dit te doen later in de stap.
Uit de 10e foto moet u zitten kundig voor zien de oranje blauw witte hoek en de oranje blauwe hoek. Omdat de hoek in de tweede laag is krijgen we het om omhoog te brengen voordat u iets doet. Echter omdat de oranje op de top is kunnen wij vooruitdenken en willen verplaatsen van de zijstukken, zodat het naar boven zijn gericht. In het. 11e en 12e foto's kunt u me verplaatsen de hoek stuk rond zodat het niet wordt beïnvloed en de zijstukken omhoog. Als we de hoek in de sleur plaats knipt moeten we zitten kundig voor het oriënteren en verplaats het naar de plaats, andere wijze hebt om terug te gaan naar het eerste voorbeeld. We kunnen vervolgens knipt de hoek aan de zijstukken, met een U' verplaatsen tussen de oranje en blauwe gezichten en terug omlaag om op te lossen de tweede hoek.
We zijn halverwege stap drie! Congrats!
Foto van 18-21 blijkt dat de oranje en groene hoek/rand al zijn gekoppeld, de foto's zijn te geven en het voorbeeld van hoe om het te verplaatsen in de hoek.
Foto 22 toont de rode hoek van de groene en de rode groene rand (je ziet alleen het groen voor de rand), omdat dit de laatste bocht, die we moeten ervoor zorgen dat we niet verknoeien de hoeken al opgelost. Dit betekent dat we alleen kunnen doen beweegt die invloed hebben op de stukken tussen de groene en de rode gezichten. Omdat de rode op de top, dat betekent dat er de juiste stand, zou maar als wij moesten aan en verplaats het op zijn plaats het niet zijn als de whit stuk opgewassen zou op de manier. U kunt dit probleem willen we de hoek stuk bewegen zonder het manipuleren van de zijstukken en zonder messing up van de hoeken die hebben we afgesloten. Om dit te doen, kunnen we alleen doen bewegingen die de stukken tussen rood en groen aan de bovenste laag van de kubus brengen. Als u wilt verplaatsen van de groen rood wit moet hoek stuk rond we verplaatsen van de zijstukken eerst. Hiertoe brengen we het boven de groene of de rode gezicht. Het is in dit geval het groen. Als je dat bedenkt de groene gezicht is naar u en het geel gezicht is bovenop, verplaats een F. Dit uit de weg te verplaatsen en brengt alleen nutteloos stukken. Wanneer het verplaatsen van de zijstukken ronde in deze situatie moet het altijd eindigen in een hoek als ver weg als mogelijk vorm het gezicht het voorpand aanstaat, dit zal een rechtsboven of linksboven. Zoals het is in de verkeerde plaats en linksboven, ik doe een zet U en verplaats het naar de rechterbovenhoek. Ik voer een F' te bewegen de zijstukken terug in de bovenste laag en doen U2 om de hoek tussen groen en rood. Ik kan dan verplaatsen zodat het overeenkomt met omhoog, doen een U' verplaatsen en de twee overeenkomende stukken bewegen op zijn plaats en verplaats deze naar beneden zodat de eerste twee lagen compleet zijn!
Dit is het meest tijdrovende gedeelte, de manier om te krijgen sneller is door het te doen een heleboel keer zodat het intuïtief worden kan. Dit is waar u intuïtieve F2L zult zien. Echter, als u u kunt algoritmen voor alle mogelijke situaties opzoeken moet.
We zijn op de laatste laag!!!