Stap 3: Equalizing de audio
De "juiste" verwijzing naar verschillende frequecies zou "Hoogtepunten" (gewoonlijk genoemd "Treble"), "Hoge Mids", "Midden", "Lage Mids" en "Dieptepunten" (gewoonlijk genoemd "Bass"). Als u ooit de termen treble of bass in de pro audio wereld gebruikt, zal u worden lachte recht uit de goede stand. Gewoon een waarschuwing. ;)
Er is geen manier om uit te leggen hoe om te mengen MKN Kortom dit instructable, verandert op basis van elk klein ding. Dit is waar de kunst van het mixen komt. Enkele algemene regels:
1. gebruik geen teveel low-end. Ik kan altijd vertellen wanneer een amateur is mengen door het feit dat ze teveel low-end altijd gebruiken. U kunt een aantal, maar niet de 13-jarige jongen die loopt in een stand en draait het helemaal.
2. niet te veel gebruik van een frequentie. Ik kan u niet zeggen hoe vaak ik ben EQing (ik meestal mijn ogen sluiten wanneer EQing... slechts een van mijn eigenaardigheden), en zodra ik het klinkt goed, ik neerkijken en alle frequenties zijn zeer dicht bij elkaar.
3. gebruik geen dezelfde EQ instellingen voor elk kanaal. Een van de redenen dat ik sluit mijn ogen als ik EQing is dat als ik kijk naar wat ik aan het doen ben, beëindig ik omhoog het vertrouwen in mijn ogen meer dan mijn oren.
Sommige platen zal hebben wat heet een "sweepable" frequentie. Dit betekent dat u kunt precies welke frequentie past u in het bereik van uw "hoogtepunten" "mids" en "dieptepunten". Dit is een geweldige functie zodra u praktijk EQing hebben, maar wanneer u enkel het leren bent, is het beter om gewoon gebruik maken van een paar aanpassingen tegelijk.
Een andere opmerkelijke eigenschap op de meeste forums is het laag uitgesneden. Dit duurt uit frequenties die niet nodig zijn voor de zang. Dit kan helpen bezuinigen op feedback, dus ik raden gebruik op zang microfoons.