Stap 8: Tracing de vlinder
Enkele van de termen die ik gebruik kan worden onbekende, vooral als u nog niet Inkscape vóór gebruikte - maar maak je geen zorgen!
De video ziet u wat om dit te doen krijg je te zien wat de termen betekenen. Als u meer vertrouwd raken met enkele van de termen en concepten van vector grafische software wilt, kunt u de handboek van de hulp van Inkscape's controleren.
Instellen van uw tekengebied
Gebruik het vergrootglas om in te zoomen op een deel van de afbeelding.
Een ruwe vorm tekenen
Selecteer het pengereedschap en teken van een ruwe schets over de bovenkant van de afbeelding.
Ik deed dit door het tekenen van punten langs de omtrek van de afbeelding. Ik houd de muisknop ingedrukt en en transformeren van elk punt in de Bezier-curven door de grepen die worden weergegeven op elke kant te slepen. In de video ziet u hoe ik deze grepen gebruiken voor het bewerken van de curven van de vlinder.
Verfijn uw vorm
Met de shape ruwweg getraceerd, ga door en elke bezier bewerken zodat de kromme komt overeen met de curven van de vlinder.
Afwerking van uw Shape
Op dit punt het is makkelijker om te zien hoe uw afgewerkte vlinder eruit zal zien als u de geïmporteerde afbeelding uit uw tekengebied verwijdert. Vervolgens kunt u elke extra tweaks.