Stap 2: Let's Get to het spel!
Oke, het moment dat je hebt gewacht! De code voor het spel! Hier is de code:
X = 15
Y = 11
CLS
PRINT "Mijn eerste wedstrijd in PTC"
AFDRUKKEN "Druk op START om te beginnen"
IF (BTRIG) == 1024 VERVOLGENS GOTO
WACHT 1
GOTO
CLS
LOKALISEREN VAN X, Y
PRINT "0" ' Side note: kunt u de tekst binnen de aanhalingstekens naar iets anders.
IF (KNOP) == 1 DAN Y = Y-1
IF (KNOP) == 2 DAN Y = Y + 1
IF (KNOP) == 4 EN X = X-1
IF (KNOP) == 8 DAN X = X + 1
WACHT 4
GOTO
Er zijn de basis voor ya'! Ik weet het is soort van lame, maar ik moest het simpel houden. Dus waar het zegt X = 15 en Y = 11, betekenen die dat de letter (X en Y) zijn hetzelfde als de toegewezen nummers. Deze worden gehele getallen genoemd. Onder waar het zegt Zoek X, betekent Y dat het de tekst in een bepaald gebied wordt afgedrukt op het scherm. De X is zijdelings. De Y is op en neer. Alle de als knop () == __ vervolgens _ = _ (+ of -) 1 houdt in dat wanneer u op de knoppen drukt, X of Y groter of kleiner wordt. Dit is wat de tekst verplaatst. Verplaatst door het veranderen van de locatie "one at a time".
Als u wilt experimenteren met welke de nummers door worden de knoppen toegewezen aan deze eenvoudige code vervolgens gebruiken:
CLS
AFGEDRUKT VAN BUTTON()
WACHT 1
GOTO
Merk op dat BUTTON() aanhalingstekens rond het niet hoeft.