Stap 6: Het kiezen van de dichtstbijzijnde hoek
Aoewel Doodle Bot niet in iedere gewenste hoek draaien, kunnen we kiezen de dichtstbijzijnde hoek. In veel gevallen zal dit goed werken. Hieronder is een tabel met de verschillende hoeken en afstanden u krijgt op uw rooster en de dichtstbijzijnde hoek en afstand de robot kunnen zetten op en reizen.Verhouding | Hoek | Afstand | Dichtstbijzijnde | Dichtstbijzijnde | Beurt |
Hoek | Afstand | Waarde | |||
N:1 | ≈90 | ≈N | 90 | N | 36 |
6:1 | 80,5 | 6.1 | 78,8 | 6 | 7 |
5:1 | 78.7 | 5.1 | 78,8 | 5 | 7 |
4:1 | 75,9 | 4.1 | 78,8 | 4 | 7 |
3:1 | 71,5 | 3.2 | 67,5 | 3 | 35 |
2:1 | 63,4 | 2.2 | 56,3 | 2 | 5 |
3:2 | 56,3 | 3.6 | 56,3 | 4 | 5 |
1:1 | 45.0 | 1.4 | 45.0 | 1 | 34 |
2:3 | 33,7 | 3.6 | 33,8 | 4 | 3 |
1:2 | 26,6 | 2.2 | 33,8 | 2 | 3 |
1:3 | 18.4 | 3.2 | 22,5 | 3 | 33 |
1:4 | 14.0 | 4.1 | 11.3 | 4 | 1 |
1:5 | 11.3 | 5.1 | 11.3 | 5 | 1 |
1:6 | 9.4 | 6.1 | 11.3 | 6 | 1 |
1:N | ≈0 | ≈N | 0 | N | 0 |
De ratio is de verticale afstand gedeeld door de horizontale afstand en de hoek wordt berekend met behulp van de functie ATAN . Als u van een wetenschappelijke rekenmachine gebruikmaakt is dit meestal bereikt wordt door op te drukken [inv] of [2nd] gevolgd door de knop [Tan].
De afstand is de schuine zijde van de driehoek. De aangegeven waarden voor de beurt gebruik de tweede methode waar mogelijk voor de beste nauwkeurigheid.
Deze tutorial is alleen een methode voor het opstellen van de foto's weergegeven. Door het schrijven van uw eigen code, zijn vele andere opties mogelijk.
Veel succes en geniet van!