Stap 2: Stuurgeometrie
De stuurgeometrie juiste te krijgen op uw Kart is een van de meest belangrijke overweging bij het ontwerpen van het frame. Als je niet het juiste je Kart wil niet draaien maar rechtdoor ploegen. In tegenstelling tot een auto de achterwielen hoeft niet een differentieel maar samen worden vergrendeld en altijd draaien op dezelfde snelheid, dit vereist sommige cleaver engineering zodat de binnenkant achterste wiel lift van de grond toen draaien en waardoor de voorkant van de kart in om te draaien.
Onderstuur gebeurt wanneer de voorkant van een auto neiging om te gaan rechtdoor wanneer u draai aan het wiel in een hoek. Je kunt de banden schrobben tegen het asfalt. Meeste moderne auto's zijn voorwielaandrijving en ze de neiging om onderstuur. Het is inherent vrij veilig, want de snelheid is af te wassen, en zolang er is genoeg weg, de banden uiteindelijk zal grip en draai van de auto zoals u dat wilt!
Overstuur
Dit gebeurt wanneer de back-end van de auto dia's uit de buurt van de richting van de bocht. Rear wheel drive auto's zijn veel gevoeliger voor dit. Het is minder veilig dan Onderstuur, omdat het de prelude tot een spin worden kan, en plotseling opstijgen van de macht (dat is een natuurlijke reactie) kan eigenlijk de spin als zij banden "bijten." Auto's als de Porsche 911, waar het gewicht allemaal achter de achterste as is zijn gevoelig voor dit.
Camber
Camber is de hoek van het wiel ten opzichte van de verticaal, gezien vanaf de voorkant of de achterkant van de auto. Als het wiel neigt naar het chassis in, heeft het negatieve camber; Als het leunt weg van de auto, heeft het positief camber. dus op een Go Kart 0 moet worden. in het midden van zowel positieve als negatieve.
Caster
Positief caster hoek is het best geïllustreerd door de naar achteren kantelen van de stuurinrichting vork op een fiets. Positief caster uiteraard plaatst het voorwiel voorsprong op zijn draaipunt en de meeste voertuigen zijn voorzien van positief caster hoek. Het gedefinieerd als de hoek gemaakt door het stuurwiel het draaipunt van de voorkant naar achterkant van het voertuig. Caster is positief als de lijn is schuin naar voren, en negatief als achteruit.
De Kingpins op een kart dient te worden bepaald naar de top 12-15 graden
Teen uit op bochten
Wanneer het voertuig onderhandelt over een curve, de binnenste wiel scherper draait en terwijl de wielen in deze positie blijven, de wielen zal teen uit, en zal terugkeren naar de juiste teen in wanneer het het stuurwiel is weer terugkeren naar de recht vooruit stand. Dit wordt bereikt door de stuurinrichting armen naar het midden van de achteras die zal daarbij in stap 12 vissen
Wiel Jacking
Wiel Jacking of gewicht Jacking is gerelateerd aan de wiel en de helling van de kingpin, welke controles de mogelijkheid om te schakelen en til de binnenkant achterwiel van de grond volgens welke manier u wenden. De oorzaken van een solide achteras de wielen te draaien op hetzelfde tarief, dus je de binnenkant moet achterste wiel op te heffen van de grond waardoor de kart kunnen gaan rond hoeken hebben.
K.P.I.
De kingpin Knikhoek, samen met de caster hoek, creëert de verschijnselen van de terugkeer van de wielen in rechte positie na een sturende werking, het ook de neiging om deze positie te handhaven na een botsing met een obstakel dat probeert te wijzigen van het traject,
Instellen
Dus je moet 10 graden KPI en 12-15 caster zal tonen we u hoe dit instellen in stap 9. Als u van plan bent om uw eigen stub assen moet u ervoor zorgen dat de camber een 0 graden is ingesteld en de hoek ackerman is juist. Dit zal worden behandeld in stap 12