Stap 6: bedrading
Er zijn twee belangrijkste terminals op de AXISdapter, de langere terminals met elke 7 pinnen. Een terminal bevat de vier D-Stootkussen richting, L1, L2 en een gemeenschappelijke gedragslijn voor deze ingangen. De andere 7 pin terminal heeft pinnen voor het gezicht van de vier knoppen (cirkel, vierkant, enz.), R1, R2 en een gemeenschappelijke gedragslijn voor deze ingangen.
De kleinere set schroefaansluiting is voor de 'control'-knoppen, start, selecteer en de Playstation 'home'-knop. Op de ShinJN-versie zijn er twee 'gewone' pinnen, één voor de Playstation-knop, en de andere voor begin en selecteer. Ondanks de waarschuwing hierboven, de start, selecteer en Playstation hoeft knoppen niet een specifiek gemeenschappelijk. Zij kunnen worden geactiveerd door het gemeenschappelijk vanaf een van de 7 pin-terminals. Dit maakt de bedrading vrij een beetje makkelijker zoals u spoedig zult zien.
Ten eerste, laten we kabellengte tot de de stick. Als u van een 5-pinsconnector, zoals een Seimitsu of Sanwa harnas gebruikmaakt, is vervolgens bedrading een makkie. Plaats de draad van het 'gemeenschappelijk' of 'gemalen' uit het harnas in de gemeenschappelijke schroef terminal voor de richtingen. Dit is 'COM_S' op de Toodles van bestuur, en gemarkeerd ' GND (L)' op het bord ShinJN gemarkeerd.
De andere vier draden van de kabelboom die elk overeenkomen met een kardinaal richting. Installeer de vier draden in hun overeenkomende kroonsteen schroef ze naar beneden.
Als u een stick met vier aparte microswitches voor elke richting, zoals een stok Sanwa JLW of Happ competitie gebruikt moet u loopt een draad van de gemeenschappelijke schroef terminal voor de richtingen (gemarkeerd 'COM_S' op het Toodles-bord en gemarkeerde ' GND (L)' op het bord ShinJN) tot één tab van elk van de vier microswitches. Dat is waarom het heet een 'gemeenschappelijk'. Één draad van elke microswitch gaan vervolgens naar de overeenkomende richting aangegeven op de AXISdapter.
Één aardig ding over de AXISdapter is dat de start, selecteer en Playstation-knoppen kan worden geactiveerd met behulp van een van de gemeenschappelijke regels. Wat dit betekent is dat u een enkele gemeenschappelijke draad om alle uw knoppen met uitzondering van L1 en L2 uitvoeren kunt. Als u slechts zes belangrijkste afspeelknoppen gebruikt, u niet nodig of zelfs gebruik wilt maken van L1 of L2, dus er slechts één gemeenschappelijke draad voor alle knoppen is. Neem een kijkje op mijn ruwe MSPaint bedradingsschema te illustreren wat ik bedoel.
Als u wilt gebruiken een acht spelen knooplay-out, u zult moeten kabellengte tot L1 en L2 als goed. De gemeenschappelijke gedragslijn voor deze twee knoppen kunt niet één u gebruikt voor de andere knoppen, of anders uw input zal niet goed functioneren. Het moet de gemeenschappelijke gedragslijn van dat aansluitblok; hetzelfde gemeenschappelijk die u voor de stick gebruikt. De zes afspeelknoppen uit de andere aansluitblok zal hebben hun gemeenschappelijke, en de laatste twee knop zal de andere gemeenschappelijke gebruiken.