Stap 6: Wat te doen na de 4gate
Versus protoss, men moet doen wat de tegenstander doet. Als de tegenstander groeit, uit te breiden. Als de tegenstander teching is, tech. Als de tegenstander tegen aanvallen is, vergaren gateway eenheden op iemands honk. Het moet een fervent met scouting op dit deel van het spel. Tenzij een 5 of meer sondes gedood, is het waarschijnlijk heel ver achter in de economie. Men moet spelen op de basis dat zij een betere speler worden en geef de tegenstander een fout maakt. Als de tech-route wordt gekozen, is de tech één choses afhankelijk van persoonlijke voorkeur.
Versus terran, één moet worden uitgevoerd door een schildwacht bevatten aan de voet van de terran de oprit te stellen een uitbreiding voor zo lang mogelijk. Moet men een nemen is eigen uitbreiding tijdens deze bevatten. Zodra de terran uit medivacs krijgt, moet men onmiddellijk retraite. Een 6th sense weten wanneer medivacs uit is, er is geen echte weten wanneer zij uit zal zijn. Als ze achter één vallen en één niet heeft teruggetrokken, zal men hun gehele leger verliezen. Als een retraites te vroeg, de terran krijgt veel die meer ruimte dan één moet worden comfortabel met.