Stap 8: Geschilderde gebieden
Eerst moet u een manier om te zien door de verf.
Kopieer de afbeelding naar een nieuwe laag, en desaturate het. Kiest u lichtsterkte. Al zie je waarschijnlijk een eerlijke beetje van detail. Kun je dit een beetje meer door het veranderen van de overvloeimodus van de laag - ik vond "burn" bijzonder goed. Aanpassen van de laag lichtheid (kleuren > Hue-Saturation) om meer detail (dit is effectiever dan het gebruik van helderheid/contrast). Zorgen voor de laag die je eigenlijk bezig bent actief is, en selecteer een geschilderde grond vliegtuig en substraat gebieden die u wilt verwijderen. De selecties opslaan in een kanaal, en verwijder ze. U kunt ook het gereedschap Kloonstempel kunt tracks verf over deze gebieden, maar wees voorzichtig niet te schilderen in tracks die zijn er niet mogelijk!
Ook ontdekte ik dat een heel duidelijk, maar ietwat ruwer aan de randen, weergave van de geschilderde gebied detail kan worden verkregen door ontbindend aan HSV (kleuren > onderdelen > Decompose > HSV) en het bekijken van de verzadiging laag. Het kan zijn moeite waard om dit te kopiëren naar de hoofdafbeelding als een laag en over het experimenteren met de helderheid, inversie en modi.
Kan je het makkelijkst te maken van de selecties voor deze gebieden met behulp van de handmatige selectiegereedschappen in plaats van de fuzzy selecteren. Ik vond het gemakkelijkst om het gehele gebied te selecteren, dan isoleren van de bits die ik houden wilde-door ze te selecteren. Zorg altijd ervoor de laag die je bezig bent is geselecteerd, niet laag wat u gebruikt het detail te zien krijgt, anders je harde werk zal worden verloren.